Keleivių vežimo įmonei „LTG Link“ prakalbus apie svarstymus naikinti nuolaidas mokytojų kelionėms traukiniais, Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos seniūno pavaduotojas Eugenijus Sabutis registravo Transporto lengvatų įstatymo projektą, kuriuo siekiama įtvirtinti nuolatinę lengvatą pedagogams ir mokytojams, įsigyjantiems traukinio bilietus.
Seime teikiamos pataisos numato, kad šie asmenys vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo keleiviniais traukiniais bilietą galėtų pirkti su 10 proc. nuolaida.
Įstatymo pakeitimus inicijavusiam E. Sabučiui kelią nuostabą tokie valstybės valdomos bendrovės viražai ir sprendimai vieną dieną staiga stabdyti labai reikalingas lengvatas mokytojams. „Akivaizdu, kad visiškai nebuvo tartasi. Apie įmonės planuojamus pedagogams nenaudingus pokyčius, kaip suprantu, nebuvo informuota net Švietimo, mokslo ir sporto ministerija“, – pastebi parlamentaras.
Bet net ir gavusi naujienas apie naikinamas nuolaidas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, pasak E. Sabučio, tesugebėjo parašyti raštą ir paprašyti „LTG Link“ atšaukti savo planus dėl nuolaidų stabdymo. „Ir tai buvo visos priemonės, kurias išnaudojo ŠMSM, siekdama apsaugoti mokytojus nuo didesnių nei iki šiol kainų už traukinio bilietus. Daugiau teisinių veiksmų nesiimta. Tik patikinta, kad ministerija gavo pažadą iš įmonės nenaikinti nuolaidos“, – pabrėžė Seimo narys.
E. Sabučio teigimu, visa ši situacija, kurios įkaitais tapo pedagogai, atrodo keistai, tarsi malonių prašymas iš valstybei priklausančių bendrovių, todėl ir reikalingi įstatymo pakeitimai, kurie nebeleistų „LTG Link“ vienpusiškai keisti lengvatų sistemos. „Kurį laiką duoda nuolaidą, o po to – jau ne. Dar ir pamaitina pažadais“, – akcentavo socialdemokratas.
Seimo narys pastebi, kad nors „LTG Link“ patikinimai nestabdyti nuolaidos teikimo pedagogams gauti, įmonės bilietų pardavimo sistema rodo ką kita. Kelionės traukiniais su specialiai pritaikyta lengvata mokytojams, jo teigimu, įsigyti neįmanoma. „Nuolaidos senjorams yra, nuolaidų kitoms keleivių grupėms taip pat galima rasti, o mokytojams – ne. Tai kelia daug klausimų“, – sako parlamentaras.
Pasak E. Sabučio, tokiais svarstymais nebetaikyti nuolaidų geležinkelių bendrovė dar kartą parodo tikrą savo požiūrį į socialinę atsakomybę. Juk kalbama tik apie simbolinę nuolaidą, kuri įmonės finansams, tikėtina, nedaro jokio ženklaus poveikio, tačiau ir ją norima panaikinti. „Pelnų siekiama visais įmanomais būdais. Jokio didesnio supratingumo ir tik grynas išskaičiavimas“, – teigia socialdemokratas.
Seimo narys primena, kad tai nėra pirmas kartas, kai Lietuvos geležinkeliai užmiršo, kad ji yra ne privati, o valstybinė įmonė su jai taikomais socialiniais kriterijais. Prieš kurį laiką įmonė vykdė nemažos dalies savivaldybių atvirą šantažą, kai svarstė naikinti pelno nenešančius traukinių maršrutus šiaurės Lietuvoje. Pasak E. Sabučio, tuo metu savivaldybėms ir jų gyventojams tiesiogiai buvo pasiūlyta susimokėti, jeigu nori, kad per jų teritorijas vis dar eitų maršrutai. „Pirma buvo užsimota naikinti dalį tradicinių traukinių maršrutų, dabar stabdo lengvatas mokytojams. Kas bus kiti, kurie neneša pelno geležinkelių bendrovei?“ – klausia parlamentaras.
LR Seimo informacija