Lietuvos vežėjai išbando vandenilio technologijas

spalio 24 03:37 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Ar tai taps realybe ir kada tai įvyks? Moksliniais tyrimais įrodyta, kad labiausiai aplinką teršia ir klimato kaitai daugiausiai įtakos turi transporto sektorius. Todėl nacionalinės ir vietinės institucijos plėtoja naujas strategijas, kurios padės pereiti prie ekologiškesnių ir darnesnių transporto sistemų naudojimo.  Kelių transportas – pavyzdys, kai novatoriškos technologijos gali padėti sunaudoti mažiau degalų, važiuoti ekonomiškiau, mažinti oro taršą. Transporto, įskaitant ir viešąjį, sistemų perėjimas prie naujos kartos energijos šaltinių yra neišvengiamas. Būdų yra įvairių, vienas iš jų – inovacijos kuro srityje.

 

 

 

Kaip geroji patirtis Lietuvoje pristatoma trijų miestų – Telšių, Ukmergės ir Marijampolės – maršrutais nuo 2015 m. keleivius vežantys 23 vandeniliu prisodrintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomi autobusai, naudojantys iki 10 proc. tūrio vandenilio. Vandenilio panaudojimą kuro gamybai tyrusi bendrovė „SG dujos Auto“ 2015 m. patentavo pramoninės hidrometano (gamtinių dujų, prisodrintų vandeniliu, mišinio) gamybos technologiją ir sukūrė jo gamybos įrangą. Pirmieji Lietuvoje hidrometano gamybos moduliai įrengti minėtų miestų autobusų parkuose.

Nors įprasta manyti, kad savame krašte pranašu nebūsi, bet šiuo atveju akivaizdu, kad patarlė negalioja, tai pagrindžia sparčiai vykdoma šios technologijos plėtra ir tyrimai. Švedijos koncernas „Scania“ CV AB kartu su savo atstovu Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ ir koncerno partneriais – bendrove „SG dujos“ bei Vilniaus Gedimino technikos universitetu šiuo metu atlieka praktinius alternatyvaus ekologiško kuro automobiliams tyrimus.

Testinis miesto tipo Scania Citywide CK280 UB 4×2 LB žemagrindis 12.0 metrų ilgio autobusas, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) šiuo metu išbandomas įvairiais Šiaulių miesto reguliariais maršrutais. Bandymų metu keleiviai nebus vežami. Mokslinių tyrimų metu bus siekiama nustatyti ir palyginti autobuso, varomo įvairiomis dujomis (biodujomis, gamtinėmis dujomis) ir dujų mišiniais (įvairus vandenilio kiekis ir gamtinėse dujose) eksploatacinius parametrus (degalų sąnaudas, veikimo efektyvumą, ekologinius ir kt. rodiklius). Vietoj žmonių autobusas veža papildomus svorius imituojant natūralų transporto priemonės apkrovimą. Autobusas turi papildomą testinę įrangą, kuri renka duomenis apie variklio darbą ir kuro sunaudojimą. Šie duomenys kiekvieną dieną siunčiami tiek į koncerno laboratoriją, taip pat pateikiami „SG dujos“ tyrimų centrui. Šie duomenys svarbūs įvertinant naujos kuro rūšies tiek ekonominį, tiek ekologinį efektą.

Busturo informacija