LKVA aptarė būsimo visuotinio susirinkimo organizacinius klausimus ir aktualiausias problemas

23 lapkričio 06:53 2020 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Lapkričio 20-ąją Lietuvos keleivių vežėjų asociacijos Prezidiumo nariai rinkosi į nuotolinį pasitarimą, skirtą aptarti būsimo LKVA visuotinio nuotolinio susirinkimo organizacinius klausimus ir darbotvarkę. Tuo pačiu kalbėta ir apie pastaruoju metu labiausiai keleivių vežėjams nerimą keliančias problemas.

 

Pasak LKVA prezidento Gintaro Nakučio, siekiant rotacijos asociacijos įstatuose numatyta, kad 1/3 prezidiumo narių renkami 2 metų, likę – 4 metų kadencijai, todėl visuotiniame susirinkime reikia išrinkti tris prezidiumo narius, kadangi, prieš dvejus metus jie buvo išrinkti dviejų metų kadencijai. Keleivių vežėjai tarėsi, kaip geriau iškelti kandidatus į prezidiumo narius, kad rinkimai nuotoliniu būdu būtų paprastesni. Kalbėta apie tai, kad kandidatūras LKVA nariai galėtų pasiūlyti iš anksto.

Skaudžiausias klausimas vežėjams pastaruoju metu – Susisiekimo ministerijos paskelbti tolimojo susisiekimo maršrutų sudarymo kriterijai. Savo pastabas dėl jų vežėjai turėtų pateikti iki gruodžio 3-osios. G. Nakutis priminė, kad rugsėjo pabaigoje kriterijai buvo pateikti pastaboms, asociacija išsakė neigiamą nuomonę, tačiau neatsižvelgta nė į vieną pastabą. „Stebina tai, kad sprendimus stengiamasi priimti taip greitai, tarpuvaldžiu, nelaukiant naujo ministro, tiesiog buldozeriu. Neaišku ir tai, koks tų pakeitimų tikslas. Įžvelgiame geležinkelių protegavimą, nusistovėjusio, gerai funkcionuojančio ir keleiviams reikalingo tarpmiestinių autobusų maršruto tinklo griovimą. Akivaizdu, kad dėl to labiausiai nukentės keleiviai, jiems nenumatytos jokios priimtinos alternatyvos. Stebina tai, kad nėra numatyta konsultacijų su visuomene, nėra jokio aiškinamojo rašto, poveikio vertinimo, kaip to reikalauja teisės aktai. Kodėl bandoma kuo skubiau priimti akivaizdžiai nepamatuotus, bet visuomenei labai svarbius sprendimus? Tai tiesiog sunku suprasti“, – sakė G. Nakutis.

Pasak bendrovės „Kautra“ generalinio direktoriaus, ši situacija primena tragikomišką spektaklį. Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracijos siūlomas maršrutų tinklas yra absurdiškas ir nepamatuotas, jei jis bus priimtas, gyventojų, ypač – atokesniuose regionuose, mobilumas gerokai suprastės. „Už mūsų – tūkstančiai autobusais keliaujančių žmonių. Esame už juos atsakingi. Turim pasakyti, ką galvojame, kaip matome tokį gaivalą“, – pabrėžia „Kautros“ vadovas.

Bendrovės „Skuodo autobusai“ direktorius Rimantas Pabrėža siūlė bandyti pasikviesti LTSA specialistus į pasitarimą, kad jie paaiškintų, pagal ką sudėlioti naujojo maršrutų tinklo kriterijai. „Mano manymu, pirmiausia naujoji tvarka turi būti viešinama. Tikimės, prie mūsų prisijungs ir asociacijos „Linava“ atstovai. Konsultacijų su visuomene nenumatoma, tegu bent mums valdžios atstovai paaiškina, ką ir kaip žadama daryti“, – sako R. Pabrėža.

LKVA teiktas pastabas dėl rugsėjo pabaigoje pateiktų maršrutų kriterijų galima rasti čia.

Keleivių vežėjai taip pat aptarė karantino situaciją, kalbėjo apie tai, kaip ir kiek maršrutų turėjo nutraukti nelikus arba sumažėjus keleivių.

Lina Jakubauskienė