Sausio 31-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacija pakvietė prezidiumo narius aptarti aktualių pastarojo meto klausimų.
Keleivių vežėjai aptarė narystės asociacijoje, naujų narių priėmimo, biudžeto bei kitus su asociacijos veikla susijusius klausimus.
Kalbėta dėl taršos mokesčio, kuris 2021 metais išaugo 4 ar daugiau kartų, nors tokio drastiško augimo niekas neprognozavo. „Nesuprantami sprendimai atleisti nuo taršos mokesčio 3 metų senumo transporto priemones naikinat mažesnius mokesčius senesniems Euro 6 ar Euro 5 standartus atitinkančioms transporto priemonėms. Jei variklis Euro – 6, tai jis ar dabar ar prieš 8 metus pagamintas teršia tiek pat“, – sakė LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Prezidiumo nariai taip pat aptarė Kelių transporto kodekso pakeitimų projektą dėl kilnojamo priedo darbuotojams panaikinimo. Keleivių vežėjų manymu, nėra aiškių argumentų, kodėl jį reikėtų naikinti, nes tai – dalinė kompensacija už darbą darbuotojui kelyje, ji koreliuoja su komandiruotpinigiais, kurie mokami krovinius gabenantiems vairuotojams. Pasak prezidiumo narių, kilnojamo priedo naikinimas prisidėtų prie verslo sąlygų bloginimo, o jos pastaruoju metu dėl drastiškai pabrangusių degalų, gamtinių dujų, COVID-19 situacijos bei taršos mokesčio ir taip labai prastos. Vežėjų teigimu, tokiu būdu būtu naikinama galimybė darbdaviui tartis su darbuotojais, priėmus sprendimą naikinti kilnojamą priedą, neliktų dialogo kolektyve, su Darbo taryba ar profesine sąjunga.
Prezidiumo nariai kalbėjo ir dėl funikulierių ir lyninių keltuvų galimybių įtraukti į į viešojo transporto sistemą.
G. Nakutis taip pat informavo, kokie klausimai buvo pastaruoju metu svarstomi Susisiekimo ministerijos suburtoje Transporto priemonių pritaikymo individualių poreikių turintiems žmonėms darbo grupėje, prezidiumo nariai aptarė kitus aktualius pastarojo meto klausimus.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka