Rugpjūčio 5 d. vyko Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidiumo posėdis. Prezidiumo nariai vieningai balsavo už naujo nario – Elektrėnų autobusų parko – priėmimą į asociaciją, taip pat aptarė kitus pastaruoju metu aktualius klausimus.
Vienas iš jų – draudimas keliauti viešuoju transportu keleiviams, neturintiems galimybių paso. Keleivių vežėjai svarstė, kaip galėtų būti vykdoma keleivių patikra, kalbėjo apie tai, kad keleivių vežėjai atlikti jos neturėtų jokių galimybių. Keleivinio transporto įmonių vadovai supranta, kad žmones būtina skatinti skiepytis, patys nuolat ragina tai daryti savo darbuotojus, bet keleiviams turi būti sudaryta galimybė keliauti viešuoju transportu būtinais atvejais, net jei jie dėl vienokių ar kitokių priežasčių neturi galimybių paso. Bet kuriuo atveju kontroliuoti, ar visi viešojo transporto keleiviai turi galimybių pasus, turėtų ne patys vežėjai, o atsakingos organizacijos.
LKVA nariai aptarė pasiūlymus dėl transporto sektoriaus pritaikymo individualių poreikių turintiems žmonėms plano, kurį rengia Susisiekimo ministerija įgyvendindama Memorandumą. Buvo diskutuojama dėl priemonių, kurias galėtų įgyvendinti asociacijai priklausančios įmonės ir kurios galėtų būti įtrauktos į Memorandumo tikslų įgyvendinimo planą.
Keleivių vežėjai taip pat kalbėjo apie pirmenybės teisę keltis į Kuršiu neriją, kuri dabar nustatyta Vidaus vandenų transporto kodekse. Svarstė, kad persikelti Smiltynės perkėla pirmumo tvarka turėtų galimybę ne tik reguliarių miesto ir tarpmiestinio susisiekimo maršrutų autobusai, kaip yra dabar, bet ir užsakomųjų bei tarptautinių reisų autobusai.
G. Nakutis siūlė LKVA inicijuoti ir pradėti rengti naudojimosi viešuoju transportu skatinimo priemonių planą. „Turime galvoti apie ateitį, siūlyti priemones, kurios paskatintų gyventojus persėsti iš nuosavų automobilių į keleivinį transportą. Turėtų būti išlaikytos mokestinės lengvatos, galbūt galėtų būti plečiamos transporto lengvatos įvairioms keleivių grupėms, pvz., lengvatos tolimajame susisiekime moksleiviams ar nemokamas važiavimas studentams, edukacinės priemonės nuo darželinukų iki studentų, aiškinančios viešojo transporto naudą, siekiant žaliojo kurso tikslų ir pan. Visi apie tai turėtume pagalvoti“, – kalbėjo LKVA prezidentas.
Keleivių vežėjai taip pat aptarė Konkurencijos tarybos įpareigojimus Lietuvos transporto saugos administracijai organizuoti konkurencingas procedūras tolimajame susisiekime. Keleivių vežėjų nuomone, kol byla neišnagrinėta teisme, tol neturėtų būti daromi jokie veiksmai, nurodyti Konkurencijos tarybos nutarime.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka