LTSA paskelbė apie naujoves tolimojo susisiekimo autobusais rinkoje

04 spalio 12:11 2023 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Spalio 4 d. Lietuvos transporto saugos administracija sukvietė žiniasklaidos atstovus į spaudos konferenciją, kur pristatė tolimojo susisiekimo maršrutų sąrašą ir paskelbė apie įsigaliosiančias naujoves.

Pasak LTSA direktoriaus Geniaus Lukošiaus, 30 metų ši rinka buvo uždara, į ją negalėjo patekti nauji vežėjai: „Žengiame svarbų žingsnį – skelbiame tolimojo susisiekimo maršrutų sąrašą. Visi keleivių vežėjai, kurie atitiks numatytus reikalavimus, galės ateiti į rinką, o esami vežėjai – praplėsti teikiamas paslaugas, siūlyti naujus maršrutus, dažnesnius reisus. Tikimės, kad reforma, konkurencijos skatinimas pagerins sąlygas keleiviams. Padėtis, kuri yra dabar, netenkina keleivių, tikimės, kad po kovido pandemijos susitraukę maršrutų dažniai bus atstatyti. Tolimojo susisiekimo „stuburas“ bus 189 maršrutai, tinklas gali plėstis, nauji vežėjai – teikti paslaugas“.

LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius pristatė dabartinį maršrutų tinklą, pasak jo – administracijos siekis yra jį išsaugoti, kad jis toks liktų ir toks būtų. „Per septynis šių metų mėnesius iš rinkos pasitraukė penki vežėjai, šiuo metu veikia 28 keleivių vežimo įmonės. Nuo liepos 1 d. Įsigaliojus Kelių transporto kodekso naujai redakcijai, turėjome laiko padaryti tinkamą analizę. Pagrindiniai pakeitimai padaryti paskutinėmis savaitėmis. Nenorėtume daryti svarbių judesių, kurie turėtų neigiamų pasekmių, todėl dabartinis tinklas lieka, tik rinka bus atverta, į ją galės ateiti nauji vežėjai. Dabartiniai turės neterminuotas sutartis, tai – išimtis KTK. Didinamas maršrutų tinklas, į jį įtraukiami ir tie, kuriais keleiviai nebuvo vežami“, – sakė J. Rašomavičius.

Pasak G. Lukošiaus, nauji vežėjai jau rodo susidomėjimą maršrutais, esama ir senbuvių prašymų ateiti su papildomais maršrutais.

Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas dėkojo kolegoms už nudirbtą darbą analizuojant situaciją ir pasirenkant geriausius sprendimus: „Reforma įsigaliojo liepos 1 dieną, joje buvo numatyti tam tikri reikalavimai. Priimtas sprendimas pirmiausia sieks išsaugoti esamą maršrutų tinklą ir į jį plėsti bei dažninti reisų skaičių, kad keleiviai gautų geriausią paslaugą. Ateityje turėtume kalbėti ir apie reikalavimo nedubliuoti esamo maršruto 50 proc. panaikinimą, nes nemažai diskusijose kalbama apie oro uostus, galimybę vežti keleivius iš vieno į kitą, o reikalavimas nedubliuoti maršruto to padaryti neleidžia. Galbūt reforma patiks ne visiems vežėjams, konkurencija ne visada yra maloni, svarbiausias dalykas, apie kurį kalbam – keleiviai, kurie dabar turi daug nusiskundimų, ne visada telpa į autobusus, važiuojančius tam tikromis kryptimis“.

Pasak viceministro, LTSA nesibaimina tikimybės, kad nauji vežėjai sieks įsitvirtinti tik pelninguose maršrutuose – konkurencija ir populiariausiose galbūt sumažins bilietų kainas, tai vėlgi bus paranku keleiviams.

LTSA duomenimis, nuo 2022 m. sausio 1 d. iki šios dienos trečdaliu sumažėjo galimybės keliauti tolimojo susisiekimo autobusais: 33 procentais sumažėjo reisų skaičius ir 28 procentais – maršrutų. LTSA nuomone, sudaryta galimybė laisvai patekti į tolimojo susisiekimo rinką atvers naujas galimybes vežėjams, o tai teigiamai paveiktų tolimojo susisiekimo paslaugų kokybės gerėjimą. Tačiau svarbiausias tikslas, kad padidėtų vykdomų maršrutų bei juose esančių reisų skaičius.

Visi vežėjai su maršrutų sąrašu gali susipažinti informacinėje sistemoje VINTRA (www.visimarsrutai.lt)

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka