Jei kiekvienas vairuotojas žinotų, kas jo laukia už kelių šimtų metrų, ar netgi matytų žemėlapį su realiu laiku atnaujinama eismo bei kelio sąlygų informacija, avarijų tikimybė gerokai sumažėtų, nes jie spėtų pasiruošti laukiantiems iššūkiams. Tačiau jeigu tokią informaciją akimirksniu gautų kelių priežiūros tarnybos, eismo įvykių tikimybę būtų galima sumažinti iki minimumo. „Mercedes-Benz“ turi sprendimą, kaip tai įgyvendinti, ir artėjančią žiemą atliks išsamius sistemos bandymus.
Sprendimas paremtas „Car-to-X“ technologija – tai terminas, apibūdinantis automobilio ir transporto infrastruktūros bendradarbiavimą. Gamintojas skiria daug dėmesio šios sistemos tobulinimui ir artėjančiais mėnesiais atliks išsamius bandymus, kuriuose dalyvaus kiekvienas „Mercedes-Benz“ vairuotojas, savo automobilyje aktyvavęs „Live Traffic Services“ paslaugą.
Informacija perduodama kelių priežiūros tarnyboms
„Mercedes-Benz“ sukurtos technologijos veikimo principas yra paprastas. Vieno automobilio ESP® arba ABS jutikliams užfiksavus slidesnį nei įprastą kelią, ši informacija kartu su tikslios vietos GPS duomenimis mobiliuoju radijo ryšiu akimirksniu nusiunčiama į „Daimler Vehicle Backend“ sistemą. Perduodami duomenys bus visiškai anoniminiai, neleidžiantys identifikuoti automobilio.
„Daimler“ sistemos duomenys bandomojo laikotarpio metu akimirksniu bus perduodami į dvi Zolernalbo rajono kelių priežiūros tarnybas, jų specialistai matys, kur susidarė plikledis, pradėjo snigti ar kelias tapo slidus dėl kitų sąlygų. Turėdami tokios informacijos, kelių priežiūros darbuotojai gali greičiau reaguoti į žiemos pavojus – laiku išbarstyti ledą skaldančią druską ir padėti vairuotojams išvengti pavojingų situacijų.
Ateityje tikimasi į informacijos perdavimą įtraukti ir viešojo sektoriaus automobilius, pavyzdžiui, policijos transportą bei kitus didelių autoparkų valdytojus.
Bandomasis projektas 190 tūkst. gyventojų turinčiame Zolernalbo rajone prasidės 2020 m. sausį ir tęsis visą žiemą. Jo metu tikimasi išsiaiškinti tokios informacijos perdavimo naudą bei įtaką eismo saugumui.
Zolernalbo rajonas yra išskirtinis dėl klimato ir topografijos: 2018 m. šalna buvo fiksuojama 82 dienas, o plikledis – 13. Dvi rajono kelių priežiūros bazės yra atsakingos už 150 kilometrų federalinių greitkelių, 210 kilometrų kaimų kelių ir 270 km – rajoninių.
Nuolat tobulinama „Car-to-X“
Pirmoji „Car-to-X“ sistemos versija buvo pristatyta dar 2013 m. – „Mercedes-Benz“ automobiliai automatiškai siųsdavo duomenis apie užfiksuotas kelio sąlygas į „Daimler“ duomenų bazę, kurioje jie yra apdorojami, o vairuotojai įspėjami apie jų kelyje laukiančius pavojus.
Nuo 2016 m. „Car-to-X“ diegiama standartiškai kartu su navigacijos sistema visuose „Mercedes-Benz“ automobiliuose. Norėdamas naudotis paslaugomis, vairuotojas turi užsiregistruoti „Mercedes me“ sistemoje. Visa automobilio siunčiama informacija yra anoniminė.
2019 m. „Mercedes-Benz“ pradėjo bandomąjį projektą visoje Europoje kartu su „HERE Technologies“, „Tom Tom“, šešiose šalyse įsikūrusiomis transporto institucijomis ir keliais automobilių gamintojais. Dvylika mėnesių truksiančio projekto tikslas – tikrinti, kaip greitai informacija apie pavojingas situacijas naudojant „Car-to-X“ technologiją gali būti perduota skirtingiems automobiliams.
Automobilių bendradarbiavimas yra efektyvus, tačiau pakitusias kelio sąlygas ne kiekvienas vairuotojas gali įvertinti tinkamai. Efektyvus ir greitas tokios informacijos perdavimas kelių priežiūros tarnyboms eismo saugumą padidintų iki neregėto lygio – kelininkai gautų informaciją ledui vos pradėjus formuotis ir turėtų visas galimybes neleisti susidaryti plikledžiui.