Lietuvos miestų autobusai jau gali važiuoti naudodami vandenilį

spalio 02 04:34 2015 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

 apie-hidroBendrovė „SG dujos“ sėkmingai įdiegė pirmuosius Lietuvoje hidrometano – suslėgtų  gamtinių dujų, praturtintų vandeniliu – gamybos modulius Marijampolės, Telšių ir Ukmergės autobusų parkuose. Pasak įmonės vadovų, inovacija padės gerokai sumažinti į aplinką išmetamų teršalų kiekį.

 

„Naujai sumontuota įranga ruoš kurą gamtinėmis dujomis varomiems miestų autobusams, pakeičiant dešimt procentų gamtinių dujų tūrio vandeniliu“, – sako UAB „SG dujos“ generalinis direktorius Virginijus Korsakas.

Planuojama, jog per pirminį eksploatacijos laikotarpį (10 milijonų kilometrų) naujovė padės sumažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekį 360-čia tonų. Tai – 23 proc. mažiau, nei išmestų dyzeliną naudojantys autobusai.

Prieš dvejus metus Pabradėje duris atvėrė „Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratorija“. Bendrovės „SG dujos Auto“ suburta mokslininkų komanda tiria vandenilio panaudojimo kuro gamybai Lietuvoje bei ekologiško kuro gamybos technologijas.

„Dvejus metus mokslininkai stebėjo, kaip įvairiu santykiu su dujomis sumaišytas vandenilis veikia automobilio variklį, kokią įtaką turi degalų sunaudojimui bei teršalų išmetimui į aplinką. Jau turime ir pirmuosius rezultatus“, – sako „SG dujos Auto“ vadovas Vidas Korsakas.

Praktikoje šie rezultatai pirmiausia bus pradėti taikyti Marijampolės, Telšių ir Ukmergės autobusų parkuose.

„Vandeniliu praturtintas degalų mišinys yra ekologiškesnis už grynas gamtines dujas, kadangi vandenilio degimo rezultatas – vanduo, kuris visai neteršia aplinkos. Ateityje hidromeną žadame pasiūlyti ir kitų miestų, kur įdiegta gamtinių dujų naudojimo infrastruktūra, autobusų balionams pripildyti“, – sako V. Korsakas.

Pritaikę pirmuosius darbo rezultatus, mokslininkai neketina apsiriboti vien tik Lietuva – žadama bendradarbiauti su kaimyninėmis šalimis, taip pat Vokietijos bei Skandinavijos transporto specialistais.

„Planuojame ir toliau tirti vandenilio panaudojimo galimybes, kurti naujus inovatyvius produktus. Stebėsime, kaip automobilių variklius veikia hidrometanas, kuomet į gamtines dujas įmaišomas didesnis vandenilio kiekis“, – sako V. Korsakas.

Galimybes įdiegti ekologiško kuro modulius suteikė Norvegijos finansinio mechanizmo Žaliosios pramonės inovacijų 2009-2014 m. programos finansuotas projektas „Žaliosios inovacijos SGD gamybos technologiniuose procesuose”.

 

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka