Nors daugiau nei trečdalis visų į Lietuvą importuojamų naudotų automobilių atkeliauja iš Vokietijos, beveik 30 proc. jų vėl grįžta į Vokietijos gatves – Lietuvoje suremontuoti automobiliai tampa vėl patrauklūs Europos šalių pirkėjams.
Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, didžioji dalis naudotų automobilių į Lietuvą yra atvežami iš Vokietijos, Prancūzijos, Nyderlandų, Belgijos ir Italijos. Vis dėlto automobilių remonto ir perpardavimo verslu užsiimančios įmonės nevengia auto įvykius patyrusių ar kitokių defektų turinčių automobilių atsigabenti ir iš JAV ar kitų Europos šalių aukcionų.
„Tokie automobiliai yra sutvarkomi Lietuvoje, kad atitiktų Vokietijos automobilių rinkoje taikomus standartus – keičiami žibintai, prietaisų skydelis, elektronikos moduliai ir kt. Suremontuoti automobiliai pasiūlomi ir Lietuvos pirkėjams, nenupirkti tiesiog išvežami į Vokietiją, ten praeinama ir vietinė techninė apžiūra“, – apie naudotų automobilių rinkoje susiklosčiusią tendenciją pasakoja BRC Autocentro pardavimų vadovas Zbignev Podskorbis.
Pasak jo, stebint kas pastaruoju metu darosi naudotų automobilių rinkoje, Lietuvoje suremontuoti išskirtiniai – sportiniai, kabrioletai, kupė – automobiliai iškeliauja ir į Ispaniją dėl jų nuomos paklausos šioje šalyje.
Tuo tarpu Vokietijos pirkėjus labiau domina prabangesni automobiliai su benzininiais varikliais, tarp populiariausių markių – BMW ir „Lexus“.
„Naudotų automobilių rinka pasidariusi labai globali. Jei prieš gerus 10 metų nusipirkti automobilį Vokietijoje atrodė kaip prabangos dalykas, šiandien tai yra visiškai normali praktika. Dėl šios priežasties ir Lietuvoje parduodami naudoti automobiliai gali būti patrauklūs Vokietijos pirkėjams“, – tvirtina Z. Podskorbis.
Pasak jo, neretai naudoti automobiliai apkeliauja pusę pasaulio: Vokietijoje pagamintas automobilis parduodamas JAV rinkai. Po patirto, net ir nedidelio, eismo įvykio jis neretai siūlomas ES šalims naudojant automobilių pardavimo platformas ar aukcionus. Grįžęs į Europą automobilis sutvarkomas ir vėl parduodamas. Dažnai, dėl gausios ar net prabangios komplektacijos, jis tampa labai patrauklus Europos vartotojams, todėl natūralu, kad Vokietijoje pagamintą automobilį ir vėl nusipirks vokietis, net jei ta transporto priemonė kelis metus buvo eksploatuojama JAV.
Pirkėjų sprendimą nulemia ir biudžetas
Pasak Z. Podskorbio, Lietuvoje naudotų automobilių pirkėjai yra labiau linkę rinktis kuo geresnės būklės automobilį už žemesnę nei rinkos kainą. Vis dėlto tai nėra lengvas pasirinkimas, nes tokių automobilių būna mažai.
„Kartais naudotų automobilių pirkėjams tenka pasvarstyti – ar geriau nusipirkti pigesnį automobilį ir investuoti į jo remontą, ar vis dėlto sumokėti daugiau už geresnės būklės automobilį. Tarp mūsų klientų yra tiek vienų, tiek kitų – vieni įsigyja iškart tvarkingus automobilius, kiti renkasi pigesnius su smulkiais defektais. Pastebime, kad daugėja ir tų, kurie Lietuvoje siūlomų automobilių neperka iš viso ir jį linkę užsisakyti iš užsienio“, – sako jis.
Pašnekovo teigimu, apie 60 proc. naudotus automobilius perkančių klientų esamus trūkumus stengiasi pašalinti iš karto – didžioji dalis kreipiasi į BRC Autocentro servisą. Beveik 20 proc. pirkėjų atideda naujo pirkinio remontus vėlesniam laikui dėl finansinių priežasčių, likę 20 proc. remontuoja automobilius patys.
„Daugumos pirkėjų lūkesčiai įsigyti techniškai tvarkingą naudotą automobilį ne visada gali būti patenkinti, ypač jei klientai ieško vienetinių ar labai retų automobilių – tokiais atvejais į automobilio defektus atsižvelgiama kur kas mažiau, nes svarbesnis yra pats automobilio modelis, jo techniniai parametrai“, – pastebi Z. Podskorbis.