Keturiolika Seimo narių registravo įstatymo dėl KTK 2 ir 18 str. pakeitimo projektą.
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/686b6f70ddd411eda305cb3bdf2af4d8?positionInSearchResults=0&searchModelUUID=6fb0df56-e495-451c-9cdb-a03f1cd2980f
Pakeitimais siekiama sudaryti galimybes savivaldybėms funikulierių ir (ar) kabamųjų lynų kelių trasas pripažinti reguliariais miesto susisiekimo maršrutais, su tikslu taikyti vienodą bilietų sistemą tarp dabartinių viešojo transporto maršrutų ir dar neįtrauktų į viešąjį maršrutų tinklą – funikulierių ir (ar) kabamųjų lynų kelių keltuvų, įtraukiant juos į savivaldybių ir vežėjų viešųjų paslaugų sutarties apimtį, vykdant viešųjų paslaugų įsipareigojimus bei mažinti oro taršą, triukšmo lygį ir populiarinti bei didinti ekologišką transporto priemonių sistemos paklausą tarp gyventojų (keleivių). Įgyvendinant šiuos pakeitimus, kyla poreikis funikulierius ir kabamuosius lynų kelių keltuvus įtraukti į bendrą miestų viešojo transporto maršrutų tinklą (sistemą), sujungiant funikulierių ir/ar keltuvų ir autobusų maršrutus į bendrą maršrutų tinklą, funikulierius ir keltuvus pripažįstant viešojo transporto priemonėmis bei atitinkamomis nuostatomis papildant Įstatymo projektą.
Šiuo metu Lietuvoje yra veikiantys trys funikulieriai ir vienas kabamųjų lynų keltuvas. Du funikulieriai yra Kauno mieste ir vienas Vilniuje. Kauno mieste yra „Žaliakalnio“ ir „Aleksoto“ funikulieriai, Vilniuje – „Gedimino kalno“ funikulierius, o kabamųjų lynų keleivinis keltuvas „Lynų kelias“ yra įrengtas Druskininkuose.
LKVA informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka