Bendrovė „SG dujos“ atidarė svarbią suslėgtų gamtinių dujų (CNG-liet. SGD) pildymo stotį ekologiškų automobilių entuziastams Vilniuje. Visą parą veikiantis ir visiems vartotojams atviras SGD pildymo terminalas įkurtas Panerių g. 42 esančioje degalinėje.
„Lietuvos ir Europos valdžios institucijos bei kiekvienas mūsų tampame vis sąmoningesni klimato kaitos klausimais. Atsižvelgdami į augantį poreikį, plečiame visiems atvirų SGD stočių tinklą didžiausiuose Lietuvos miestuose, kad kuo daugiau ekologiško kuro entuziastų galėtų išbandyti gamtinėmis dujomis varomų automobilių privalumus, galėtų patogiai nuvykti iš vieno miesto į kitą ir pasipildyti kuro atsargas. Ketiname pritaikyti ir jau esamą infrastruktūrą patogiau ja naudotis tiek mažus automobilių parkus turinčioms bendrovėms, tiek privatiems asmenims, skatinti įsigyti SGD varomus automobilių modelius, kurių vis daugiau šiandien siūlo didieji automobilių gamintojai“, – sako „SG dujos“ direktorius Virginijus Korsakas.
„SG dujos” yra įkūrusi septynias SGD pildymo stotis – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Marijampolėje, Telšiuose, Ukmergėje, taip pat pirmąją stacionarią pramonei skirtą suskystintų gamtinių dujų (LNG – liet. SkGD) stotį Viečiūnuose. Planuojama, kad 2020-2021 m. „SG dujos” prie Panevėžio ir Kalvarijos atidarys pirmąsias atviro tipo SkGD/SGD stotis, skirtas tolimojo susisiekimo transportui, taip pat įkurs atviro tipo SGD stotis Kaune ir Lazdėnuose. Tikimasi, kad strateginėse Lietuvos vietose įkūrus naujas stotis, gamtinės dujos taps patrauklia alternatyva tarptautinėms tolimojo susisiekimo ir krovinių vežimo bendrovėms.
Pasak V. Korsako, Lietuvoje SGD kaip kurą automobiliams šiuo metu naudoja per 300 transporto priemonių, daugiausiai tai SGD varomi miestų maršrutiniai autobusai, tačiau nuo pernai, pagerėjus mokestinei aplinkai ir nebelikus akcizo gamtinėms dujoms, suvartojamoms kaip transporto kuras, sparčiai daugėja naujų vartotojų – tiek įmonių, tiek ir privačių asmenų. „Šiuo metu jau esame pasirašę per 100 bendradarbiavimo sutarčių su nuolatiniais mūsų klientais. Džiaugiamės, kad naująja stotimi Vilniuje planuoja reguliariai naudotis atliekų surinkimo bendrovė „Ekonovus“, pirmoji Lietuvoje įsigijusi SGD varomų šiukšliavežių“, – sako V. Korsakas.
Apibendrinus skirtingų automobilių gamintojų SGD ir SkGD modelių duomenis, vidutiniškai SGD vienu papildymu galima įveikti 500 km., o SkGD – iki 1500 km. Dujiniai varikliai pasižymi mažiausiu poveikiu aplinkai iš visų vidaus degimo variklių. Palyginus su dyzelinu varomais varikliais CO2 emisiją sumažina 15 proc. naudojant gamtines dujas (metaną) ir net 90 proc., kuomet naudojamos ir biodujos (biometanas).
„SG dujos” tai pat yra ir vandenilio kuro naudojimo transportui Lietuvoje pradininkė – trys SGD stotys Telšiuose, Marijampolėje ir Ukmergėje kartu su gamtinėmis dujomis naudoja ir vandenilį. Galimybes pritaikyti vandenilį kaip kurą plėtoja „SG dujos“ įkurta alternatyvaus kuro tyrimų laboratorija Pabradėje, kurioje kartu su Vilniaus Gedimino technikos universitetu atliekami tyrimai bendradarbiaujant su tarptautiniais transporto gamybos koncernais „Scania“ ir „Iveco“.
„SG dujos“ informacija ir nuotraukos