Nuo šeštadienio, kovo 29 dienos, dėl augančių nuostolių nutraukiame maršrutinio taksi Nr. 32 Klaipėda-Kretinga darbą. Maršrutinis taksi – komerciniais pagrindais veikianti viešojo transporto rūšis, tad toliau tęsti nuostolingą maršruto darbą nebeturime galimybių.
Vežti juo pradėjome 2017-aisiais. Planavome, kad bendroje e.bilieto sistemoje veikiantis maršrutas atveš į Klaipėdą keleivių, kurie po to tęs keliones mieste. Matėme bendrąją jo naudą Klaipėdos miestui mažinant asmeninių automobilių naudojimą, spūstis miesto prieigose ir parkavimo vietų stygių.
Tačiau nuo 2024 01 01 Kretingos savivaldybės teritorijoje nustačius nemokamą viešąjį transportą, šio mūsų maršrutinio taksi keleivių skaičius ir, atitinkamai, pajamos, ženkliai krito ir toliau mažėja. Mat anksčiau dalis keleivių važiuodavo 32-uoju maršrutu Kretingos savivaldybės teritorijoje. Gavę nemokamą alternatyvą, keleiviai dabar dažniau renkasi Kretingos autobusų parko maršrutus.
1 pav. Kelionių skaičius 32 maršrute
Apgailestaujame, kad kretingiškiai netenka greito ir komfortiško kelionės būdo.
O maršrutinius taksi į Palangą ir Gargždus išlaikysime, nes jų ekonomika yra kur kas geresnė. Maršrutiniu taksi Nr.116 Gargždai-Klaipėda, kuriam netenka konkuruoti su nemokamu transportu, per mėnesį atliekama 11-12 tūkst. kelionių.
Panašūs yra ir tokiomis pat sąlygomis dirbančio maršrutinio taksi Klaipėda-Palanga kelionių skaičiai:
2 pav. Kelionių skaičius 31 maršrute
klaipedatransport.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka