Įsigaliojo sutartis sukurti Lietuvos klimatinėms sąlygoms tinkamus asfalto mišinius, panaudojant perdirbtų padangų gumą, ir nustatyti jų eksploatacines savybes, siekiant įvertinti tolesnio panaudojimo galimybes. Ieškodama technologinio sprendimo perdirbtų padangų gumos produktų realizavimui valstybinės reikšmės kelių asfalto mišiniuose, akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) vykdo inovatyvius tyrimus.
Paslaugos teikėjas – VILNIUS TECH įsipareigojo per 18 mėnesių atlikti sutartyje numatytas veiklas ir sukurti perdirbtomis padangomis modifikuotą asfalto mišinį, kurį būtų galima naudoti kelių tiesimui.
Paslaugos teikėjas išnagrinės užsienio šalių perdirbtų padangų gumos miltelių ir granulių panaudojimo asfalto mišiniuose patirtį, taip pat atliks ne mažiau kaip 3 skirtingų Lietuvoje veiklą vykdančių padangų gumos antrinės žaliavos gamintojų žaliavos tyrimus. Tyrimo metu bus įvertinta padangų gumos antrinės žaliavos gamybos technologija, atlikti padangų gumos miltelių ir padangų gumos granulių laboratoriniai bandymai.
Remiantis tyrimo rezultatais, turės būti suprojektuoti ne mažiau kaip 4 skirtingi asfalto mišiniai su perdirbtų padangų gumos granulėmis ir gumos milteliais. Po to, laboratorijos sąlygomis turės būti pagaminti asfalto mišinių prototipai, nustatytos jų savybės, atliktas sukurtų asfalto mišinių ekonominis vertinimas.
„Perdirbtų padangų gumos panaudojimas padėtų kurti tvarią, moderniomis technologijomis grįstą infrastruktūrą ir tinkamai išnaudotų žiedinės ekonomikos pranašumą, siekiant sumažinti aplinkos taršą“, – teigia Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Tyrimo išvados ir rezultatai taps pagrindu priimant sprendimus dėl tolesnio sukurtų asfalto mišinių su perdirbtų padangų guma išbandymo realiomis sąlygomis. Žiedinės ekonomikos principais grįstas perdirbtų medžiagų panaudojimas valstybinės reikšmės keliuose naudojamas ne pirmą kartą. 2021 metais Jurbarko rajone nutiestas bandomasis kelio ruožas, kurį įrengiant panaudotas šlakas. Šiuo metu tiriama, kaip tokia kelio dangos konstrukcija veikia realiomis sąlygomis.
LAKD informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka