Pamatykite, kaip atrodys nauji traukiniai – Lietuvoje jie bus testuojami jau kitais metais

20 rugpjūčio 10:58 2024 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos

LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ užbaigė naujų traukinių projektavimo etapą – pradedama 9 elektrinių bei 6 baterinių traukinių gamyba. Jau galima pamatyti, kaip atrodys Šveicarijos traukinių gamintojo „Stadler“ specialiai Lietuvai skirtų traukinių interjeras ir kokių patogumų gali tikėtis keleiviai. Planuojama, kad pirmieji nauji traukiniai Lietuvoje bus testuojamas jau kitais metais. 

„Kelionių traukiniais patrauklumo ir teikiamų paslaugų kokybės didinimas – vienas esminių „Lietuvos geležinkeliams“ keliamų tikslų. Dar pernai su LTG grupės keleivių vežimo bendrove „LTG Link“ sudarę sutartį dėl keleivių vežimo, nubrėžėme strateginę mūsų šalies geležinkelių kryptį – atnaujinti traukinių parką į modernų, komfortišką, pritaikytą žmonėms su individualiais poreikiais. Neabejoju, kad šie nauji traukiniai taip pat prisidės prie tvaraus transporto sistemos plėtros“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Naujieji traukiniai dėl techninių parametrų bus greitesni ir gerokai komfortiškesni – į žemagrindes transporto priemones bus lengviau įlipti vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su kūdikių vežimėliais, mažais vaikais, ar turintiems judėjimo negalią, jiems patogu bus judėti ir pačiame traukinio viduje.

„Naujieji traukiniai, kurie Lietuvoje pradės kursuoti 2026 metais – didžiulis LTG grupės atsinaujinimas. Tai mūsų investicija ne tik į dar tvaresnį judėjimą traukiniais Lietuvoje, bet ir dar geresnes bei patogesnes sąlygas keleiviams. Komanda su projektuotojais apgalvojo daugybę detalių: traukinys bus ne tik modernus, kuriant jį įvertinti ir įvairių socialinių grupių poreikiai“, – sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Elektriniuose traukiniuose, kurie skirti maršrutui Vilnius–Šiauliai–Klaipėda, bus įrengta 200 patogių vietų, tai yra beveik 30 proc. daugiau, nei dabar kursuojančiuose traukiniuose. Naujuose traukiniuose  bus pirmos ir antros klasės salonai, traukinyje veiks ir „Bistro zona“, kur galima bus užsisakyti vietoje gaminamų patiekalų, užkandžių ir gėrimų. Užkandžiauti bus galima tiek specialioje erdvėje, tiek savo kelionės vietoje.

Daugelis traukiniautojų kelionėje dirba, tad prie kiekvienos ergonominės sėdėjimo vietos numatytos rozetės, individualus apšvietimas, staliukai tinkami kompiuteriui pasidėti, pačios sėdynės turės patogius reguliuojamus atlošus. Salono grindis klos kiliminė danga, kuri sumažins aplinkinį triukšmą ir suteiks jaukumo. Pirma traukinio klasė bus įrengta kaip uždara 16 vietų erdvė, kurioje bus numatyta tylesnė zona, keleiviai galės kviesti traukinio personalą paspaudę mygtuką.

Bateriniai traukiniai, kurie kursuos trumpesniais atstumais, talpins 128 keleivius, traukiniuose bus įrengtos kavos ir užkandžių savitarnos zonos.

Visuose naujuose traukiniuose numatytos apipavidalintos vietos keliaujantiems su vaikais, erdvesnės vietos suplanuotos keleiviams su vaikų vežimėliais, taip pat planuojamos patogesnės vietos kelionėms su augintiniais.

Traukinių salonai projektuoti vadovaujantis lankstaus ir universalaus dizaino principais – traukiniuose numatytos vietos keleiviams su judėjimo negalia, jiems vietos įrengtos taip, kad būtų patogu keliauti savo vėžimėlyje, arba galėtų persėsti į traukinio sėdėjimo vietą, kurios įrengtos prie patogių stacionarių stalų, o šalia suplanuotos vietos lydintiems asmenimis. Išskirtinumas lyginant su kitais traukiniais – žmonių su judėjimo negalia vietos integruotos į bendrą saloną, t.y. nėra atskirtos nuo kitų keleivių. Salono išplanavimas taip pat buvo aptartas ir su žmonių su judėjimo negalia organizacijų atstovais. Patogiau keliauti traukiniais jau netrukus galės ir sunkiau vaikštantys žmonės – tarp vagonų nebus laiptų, kurie yra įprasti žemagrindžiuose traukiniuose.

Patogiau keliauti bus ir dviračių mėgėjams: priklausomai nuo paklausos ir sezono, traukinys  galės talpinti net iki 30 dviračių, reguliariai  šiltuoju sezonu bus įrengtos  mažiausiai  10 dviračių vietų, šaltuoju sezonu didžioji dalis dviračiams skirtų vietų bus transformuojamos į patogias sėdėjimo vietas, tačiau 4 vietos dviračiams bus visus metus.

„Tai reikšmingas žingsnis švarios ir tvarios transporto ateities link – pildome visos LTG įmonių grupės įsipareigojimą prisidėti prie tvaraus transporto sistemos plėtros Lietuvoje. Nauji traukiniai užtikrins naują, patogesnę kelionių kultūrą ir patirtį, tad tikimės, kad tvarias keliones įvertins dar daugiau Lietuvos gyventojų ir mūsų šalies svečių“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.

Naujieji traukiniai nuo 2026 metų kursuos populiariais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai maršrutais. Baterijomis varomi traukiniai kursuos linijomis, kurių artimiausiu metu neplanuojama pilnai elektrifikuoti.

Šiuo metu pagal „LTG Link“ užsakymą gaminami traukiniai bus labiau draugiški aplinkai, atitiks itin aukštus kokybės ir komforto reikalavimus ir bus varomi žaliąja elektros energija. Pirkdama šiuos traukinius „LTG Link“ taip pat įsigijo ir traukinių techninės pagalbos paslaugas itin ilgam laikotarpiui – iki pat 2037 m. Tarp numatytų paslaugų – atsarginių dalių tiekimas, techninė pagalba ir konsultacijos naujų traukinių eksploatavimo bei jų priežiūros klausimais.

LTG grupė yra didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė, savo veiklą vystanti trimis pagrindinėmis kryptimis: krovinių ir keleivių vežimas geležinkeliais, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymas, priežiūra ir plėtra. LTG grupę sudaro pagrindinės dukterinės bendrovės: „LTG Infra“, „LTG Cargo“, „LTG Link“, GTC. „LTG Link“ siekia kurti patogesnių kelionių patirtį visiems klientams bei skatinti žmones dažniau rinktis tvaresnį geležinkelių transportą ir taip prisidėti prie transporto poveikio aplinkai mažinimo. Bendrovės pervežamų klientų skaičius pastaraisiais metais auga ir 2023 m. pasiekė apie 5 mln. keleivių, t. y. maždaug 7 proc. daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu. 4,7 mln. iš šių keleivių keliavo Lietuvos vidaus maršrutais.