Bendrovė „Neste Latvija“ pradeda prekybą dyzelinu „Neste Pro Diesel“, atitinkančiu griežčiausius automobilių gamintojų pasirašytos Pasaulinės degalų chartijos reikalavimus. Nuo šiol „Neste Pro Diesel“ prekiaujama trijose valstybėse: Suomijoje, Lietuvoje ir Latvijoje.
„Šiandien degalų gamintojai glaudžiai bendradarbiauja su automobilių pramonės ekspertais. Vertinant degalų kokybę vis svarbesni tampa tokie veiksniai kaip sklandus automobilio darbas, jo tarnavimo laikas ir degalų įtaka variklio alyvos kokybei. Variklis, degalai ir variklio alyva turi kartu užtikrinti maksimaliai ilgą automobilio tarnavimo laiką. Tai padaryti ir padeda „Neste Pro Diesel“, – sako Panu Kopra, korporacijos „Neste“ viceprezidentas, atsakingas už prekybą degalais Baltijos šalyse ir Suomijoje. – Baltijos regionas – „Neste“ rinka. Mūsų strateginis tikslas būti prioritetiniu partneriu, kurį renkasi čia gyvenantys vartotojai, ieškantys galimybės naudoti švaresnius degalus. Latvijoje prasidedanti prekyba „Neste Pro Diesel“ yra svarbus žingsnis šio tikslo link.“
„Neste Pro Diesel“ gaminamas korporacijos „Neste“ gamykloje Porvo mieste, Suomijoje. Šis dyzelinas papildys degalinių tinklo Latvijoje asortimentą, kurį iki šiol sudarė „Neste Futura 95“ ir „Neste Futura 98“ benzinas bei „Neste Futura“ dyzelinas.
Lietuva buvo pirmoji užsienio rinka
„Neste Pro Diesel“ yra pirmasis pasaulyje dyzelinas, atitinkantis reikalavimus, kuriuos Pasaulinėje degalų chartijoje įtvirtino didžiausi pasaulyje automobilių gamintojai – BMW, „Ford“, „Toyota“, „General Motors“ ir kiti. Šio dokumento 5 kategorijos degalams nustatytos specifikacijos yra kur kas griežtesnės už įprastus standartus ir neleidžia į dyzeliną maišyti vadinamojo pirmos kartos biodyzelino – riebalų rūgščių metilo esterio (RRME).
Ne mažiau kaip 15 proc. „Neste Pro Diesel“ sudaro pagal 2012 m. užpatentuotą technologiją iš atsinaujinančių šaltinių – biomasės – pagaminta NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid) dalis. NEXBTL dyzelinas gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus. Tačiau cheminė jo sudėtis – tokia pati kaip ir tradicinio dyzelino, todėl jis tinka visiems dyzeliniams varikliams, gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis. Nėra nustatyta jokių ribų, kiek NEXBTL dyzelino gali būti maišoma į tradicinį dyzeliną.
Tyrimai rodo, kad tokia jo sudėtis padeda tausoti automobilio detales, lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas ir iki 4 proc. didesnę automobilio galią. Be to, NEXBTL dalis net iki 20 proc. sumažina išmetamųjų dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, kiekį.
2014 m. pabaigoje Lietuva tapo pirmąja užsienio rinka, kurioje pradėta prekiauti „Neste Pro Diesel“. Nuo pristatymo Lietuvoje jo pardavimai nuosekliai augo ir šiuo metu sudaro apie 15 proc. viso dyzelino, kurį privatūs klientai įsigyja degalinių tinkle Lietuvoje.
„Neste” informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka