Prancūzijos Monpeljė miesto savivaldybė patvirtino, kad atšaukė 50 vandenilinių autobusų užsakymą supratusi, kad pigiau ir efektyviau eksploatuoti elektrinius autobusus.
Kaip teigiama electrek.co, vandeniliniai lengvieji automobiliai jau „beveik mirę“. Beveik visos transporto priemonių programos, nuo „Toyota Mirai“ iki „Hyundai NEXO Fuel Cell“, perėjo prie elektra varomų transporto priemonių kūrimo.
Tačiau kai kurie vandenilio šalininkai teigia, kad ši technologija vis tiek gali būti naudojama didesnėms transporto priemonėms, tokioms kaip autobusai ir sunkvežimiai.
Vis dėlto Monpeljė, miestas pietų Prancūzijoje, prieš dvejus metus užsakęs 50 vandenilinių autobusų, pastaruoju metu atnaujino planus dekarbonizuoti viešąjį transportą ir, peržiūrėjęs finansinius duomenis, atšaukė užsakymą.
Savivaldybės vadovas Michaël Delafosse teigė, jog vandeniliniai autobusai būtų šešis kartus brangesni nei elektriniai autobusai dėl išlaidų kurui: „Vandenilio technologija yra perspektyvi, tačiau tai būtų šešis kartus brangiau nei vežti keleivius elektriniais autobusais. Taigi kol kas atsisakome vandenilinių autobusų. Matysime, ar 2030 metais vandenilis bus pigesnis“.
Nors miestas galėjo įsigyti vandenilinių autobusų už mažesnes lėšas, jie apskaičiavo, kad vandenilinių autobusų energijos sąnaudos būtų 0,95 euro (1,08 USD) vienam kilometrui, o elektrinių – 0,15 euro (0,17 USD) vienam kilometrui. Taip yra dėl vandenilio gamybos, laikymo ir paskirstymo sąnaudų, kurios yra daug didesnės ir sudėtingesnės nei įkrovimo infrastruktūra, kuri visų pirma remiasi jau esama elektros infrastruktūra.
Dabar Monpeljė, kaip ir daugelis kitų pasaulio miestų, ruošiasi pateikti elektrinių autobusų užsakymą, kuris, miesto vadovų nuomone, padės jiems įgyvendinti savo tikslą – padaryti viešąjį transportą nemokamą savo gyventojams.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka