„Volkswagen Truck & Bus“ pradėjo kartu su CBMM bei „Toshiba“ sukurto tolimojo susisiekimo elektrinio autobuso prototipo bandymus.
Pasak partnerių, naudojant pantografą, autobuso baterijos gali būti įkraunamos vos per 10 minučių.
CBMM, pasaulinė Niobio produktų gamybos ir panaudojimo lyderė, bei Japonijos bendrovė „Toshiba“ dirbo šešerius metus kurdamos mišrią titano oksido technologiją, kur niobis naudojamas ličio jono baterijų elementuose.
2021 m. projektas buvo išplėstas bendradarbiaujant su „Volkswagen Truck & Bus“.
Autobuso prototipas nuvažiuoja 60 kilometrų ir gali būti įkrautas per 10 minučių, kai naudojamas 300 kW pantografas. Jame yra keturi ličio baterijų paketai, kuriuose prie anodo pridedamas niobis.
Technologija bus patvirtinta ir patobulinta po bandymų etapo. Transporto priemonė kasdien važiuos fiksuotu maršrutu, o įkrovimas pantografu numatytas kelionės pradžioje arba pabaigoje, rašoma „Volkswagen“ pranešime spaudai. Gauti duomenys apie baterijas bei transporto priemonės charakteristikas padės atlikti reikiamus pakeitimus.
Bandymo laikotarpis neribotas, visi komponentai bus stebimi realiu laiku. Tik po šio etapo bus galima nustatyti tolesnius veiksmus, kurių reikia imantis pateikti elektrinį autobusą rinkai. Numatoma, kad baterijos su NTO technologija rinkoje pasirodys 2025 m.
eBus.lt
Gamintojų nuotrauka