Profesinių sąjungų atstovai susitiko su Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vadovais

liepos 19 04:52 2019 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Susitikime, vykusiame liepos 18 d., dalyvavo Lietuvos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) ministras Linas Kukuraitis, viceministrė Eglė Radišauskienė, Susisekimo ministerijos ekspertė Agnė Butkutė, Lietuvos banko ekonomistai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis, Justinas Usonis, Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų Forumo pirmininkas Bronius Bučelis, Vairuotojų profsąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė, Lietuvos profesinių sąjungų Aljansas pirmininkas Audrius Cuzauskas,  Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos Teisininkė Rita Kairienė, Baltijos transporto profesinei sąjunga „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas, Lietuvos transporto darbuotojų profesinės sąjunga „Solidarumas“ Egidijus Pribušauskas,  Pietų Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ Arūnas Lekavičius.

 

SADM viceministrė Eglė Radišauskienė sakė, jog į ministeriją kreipėsi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ ir  LPS „Solidarumas“, atstovaujanti krovininio transporto sektorių,  prašydami išplėsti šakinę kolektyvinę sutartį. Taip pat gautas  prašymas iš Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų Forumo, kad krovininio transporto vairuotojams būtų taikomas 1,8 koeficiento atlyginimo dydis ir mokama 100% dienpinigių.

Viceministrės teigimu, susitikime dalyvauja Lietuvos banko atstovai, kurie įvertins ir rugsėjo mėnesį pateiks analizę, kokį koeficiento dydį galima būtų taikyti vairuotojų atlyginimams. „Linavos“ atstovai pageidavo, kad Forumo tarybos nariai pateiktų krovininio transporto vairuotojų sąrašus, kurie priklauso profesinėms sąjungoms ir kokiose transporto bendrovėse. Taip pat siūlė Forumui grįžti į kolektyvines derybas su „Linava“.

L. Kukuraitis ragino, kad kolektyvinės derybos su profsąjungomis tęstųsi, kad Vyriausybė galėtų išplėsti pasirašytą šakinę kolektyvinę sutartį, antraip ji galios tik „Solidarumui“ priklausantiems krovininio transporto įmonių nariams. „Vyriausybė nepatvirtins 2 koeficiento nuo minimalaus atlyginimo dydžio, bet gali būti, jog jis bus didesnis negu 1,4, koks numatytas tarpiniame susitarime. Pasikeitus koeficiento dydžiui, jis privalės galioti ir keleivinio transporto vairuotojams, dirbantiems ES šalyse. Aišku vertinsime, kad krovininis transportas sukuria nuo 7 iki 12 BVP“, – teigia L. Kukuraitis.

T. Garuolis pabrėžė, jog su derybose likusiais „Solidarumo“ atstovais derybos vyksta sklandžiai. „Linava“ 2018 metus uždirbo 170 mln. pelno, jeigu vairuotojų atlyginimams būtų taikomas 2 koeficientas, pelnas sumažėtų apie 130 mln. eurų. „Linavos“ atstovo teigimu, vežėjai svarsto galimybes perkelti verslą į Rytų šalis, jei ES parlamentas patvirtintų mobilumo paketą.

B. Bučelis sakė, jog Forumas yra pateikęs koeficiento dydį. „Atstovaujame maždaug 7000 krovininio transporto vairuotojų per įsteigtas profesines sąjungas. Forumas iki šiol nėra sulaukęs iš „Linavos“ pasiūlymų. Manau, jog „Linavos“ įmonės iš uždirbto pelno galėtų skirti krovininio transporto vairuotojų atlyginimams bent 25 mln. eurų, tokiu atveju dirbantiems šiame sektoriuje nebūtų mokamas minimalus atlyginimas. Vairuotojai turėtų socialines garantijas, kolektyvinėse derybose galėtume aptarti ir draudimų dydžius“, – sakė B. Bučelis.

Jis priminė, kad birželio 18 d. Forumas pasitraukė iš kolektyvinių derybų, kadangi „Linavos“ atstovai nepritarė siūlomam koeficiento dydžiui. LPS ,,Solidarumas“ tęsė derybas su „Linava“.

„Dėl mobilumo paketo esame pasiūlę „Linavai kalbėtis, nes rugsėjo mėnesį Kaune lankysis ETF atstovai, galėtume kartu aptarti ir mobilumo paketo sąlygas“, – sakė B. Bučelis.

J. Jančiauskienė nepritarė tam, kad būtų paviešinta vairuotojų narystė profesinėse sąjungose, nes daugelis darbuotojų baiminasi, kad darbdaviai su jais susidoros. A. Cuzauskas taip pat baiminosi dėl to, kad su profesinių sąjungų nariais gali būti susidorojama.

Lietuvos banko ekonomistas siūlė pasinaudoti ES praktika, atsisakyti dalies dienpinigių, bet skirti lėšų vairuotojams apmokėti už nakvynę viešbučiuose bei maitinimą. Grįžęs į įmonę, vairuotojas pateiktų sąskaitas.

E. Radišauskienė pasiūlė rasti galimybę bendradarbiauti šalims ir tęsti kolektyvines derybas, ieškoti kompromiso. Ministerija nežada tarpininkauti, o šalims nesutarus, atlyginimų koeficiento dydį turės nustatyti Vyriausybė.

Forumo informacija ir nuotrauka