Gegužės 11-ąją „ALTAS Auto“ pakvietė viešojo transporto specialistus į savo gamyklą, kur vyko pirmasis iš numatytųjų trijų Lietuvos gamintojų pristatymų. Kiti du numatomi Kaune ir Klaipėdoje.
Svečius pasitikęs „ALTAS Auto“ vadovas Edvardas Radzevičius apgailestavo, kad iki šiol Lietuvos vežėjams skyrė pernelyg mažai dėmesio – jų gaminiai daugiausia buvo orientuoti į vakarų šalis. Nuspręsta šią klaidą ištaisyti.
„Matome, kad šis verslas reikalauja ypatingos pagarbos. Vežame žmones, labai svarbus jų saugumas. Atsiranda vis naujos idėjos, nauji planai, nauji finansavimo būdai, todėl ir kilo mintis pristatyti tai, ką siūlome rinkai. Nusprendėme su kitais Lietuvos gamintojais pristatyti ne tik savo gaminius, bet ir save, savo gamyklas. Manome, kad turime būti vieningi, bendradarbiauti, padėti vieni kitiems“, – renginio idėją pristatė E. Radzevičius.
„Elinta Motors“ patirtis
ELINTA MOTORS vadovas Laurynas Jokužis skaitė pranešimą „Patirtis ir statistika jau du metus eksploatuojant Altas Novus autobusus“. Jis kalbėjo apie autobusuose įdiegtas technologijas, pasakojo, kaip ji veikia. Pasak jo, „ALTAS Auto“ yra vienas pagrindinių „Elinta Motors“ klientų.
L. Jokužis trumpai priminė įmonės istoriją, vykdomą veiklą, taip pat pristatė elektrinės galios sistemas, naudojamas autobusuose, pabrėžė, jog visa elektroninė sistema sukurta ir pagaminta Lietuvoje. Ji gali būti naudojama ne tik autobusuose, bet ir kitose transporto priemonėse – traktoriuose, buldozeriuose ar net laivuose. Gamykloje gaminama visa elektroninė įranga, taip pat yra testavimo įranga tiek varikliams, tiek baterijoms testuoti.
Pranešėjas taip pat pristatė jau Lietuvoje važiuojančių „ALTAS Auto“ elektrinių autobusų statistinius duomenis, priminė, kiek kilometrų jie jau nuvažiavo, kaip dėvisi baterijos ir pan., palygino išlaidas dyzelinių ir elektrinių autobusų eksploatavimui.
„Elektriniai autobusai kainuoja daugiau kaip du kartus brangiau, tačiau skaičiuojant subsidiją, kurią žada skirti ES kompensuoti skirtumui tarp elektrinio ir dyzelinio autobuso, situacija keičiasi. Be to, reikia vertinti ne tik ekonominius, bet ir ekologinius aspektus“, – pabrėžė L. Jokužis.
ELINTA CHARGE vadovas Ignas Mikutis supažindino susirinkusius su elektrinių autobusų įkrovimo infrastruktūra, priminė, apie ką būtina pagalvoti elektrifikuojant autobusų parką.
Pasak I. Mikučio, „Elinta Charge“ yra įkrovimo stotelių gamintoja, labiau orientuota į viešojo įkrovimo stoteles. Įmonės kuriami gaminiai pasižymi ilgaamžiškumu, funkcionalumu, įmonė jau turi daugiau nei 30 rinkų, kur realizuoja savo produkciją. Lietuvoje bendradarbiauja su bendrovėmis „Vilniaus viešasis transportas“, „Kautra“, „Jonavos autobusai“ ir kt.
I. Mikutis pristatė AC ir DC stoteles, jų standartus, esmines savybes, galią bei skirtumus. Jis taip pat aptarė dažniausius klausimus, kuriuos autobusų parkų atstovai užduoda apie elektrinių autobusų įkrovimą bei klausimus, kokius vežėjams užduoda įkrovimo stotelių gamintojai. Pranešėjas taip pat pateikė patarimus, ką būtina žinoti prieš diegiant stotelę, kokios galios stoteles rinktis kaip svarbu išsirinkti tinkamą kabelio ilgį ir pan.
„Dancer“ Klaipėdoje
Bendrovės „Vėjo projektai“ vadovas Alvydas Naujėkas kalbėjo apie „Dancer“ autobusų eksploatavimo rezultatus Klaipėdoje. Šiuo metu ten dirbantys du autobusai jau nuvažiavo apie 400 tūkst. kilometrų, jie pradėti eksploatuoti 2020-aisiais.
A. Naujėkas pateikė kitus statistinius duomenis apie autobusų eksploatavimą, priminė, jog autobusai važiuoja nesustodami ir uždirba Klaipėdos vežėjams pinigus.
„Vėjo projektų“ vadovas paminėjo ir kitus autobuso parametrus, autobuso eksploatavimo skirtumus skirtingais metų laikais bei kt.
„ALTAS Auto“ atsižvelgia į kiekvieno kliento poreikius
E. Radzevičius pristatė įmonės istoriją, gaminamų transporto priemonių gamą.: „Stengiamės, kad mūsų gaminamos transporto priemonės būtų tvarios ir ilgaamžiškos. Jei norime patekti į užsienio rinkas, turime konkuruoti ne tik kaina, bet ir kokybe. Ji turi būti visa galva aukštesnė nei vakarietiškų analogų“.
„ALTAS Auto“ vadovas kalbėjo apie koronaviruso pandemijos įtaką įmonei: „To savo strateginiame mąstyme nebuvome suplanavę. Per pandemiją teko stabdyti savo sukurto vidutinės klasės autobuso „Viator“ gamybą, nes paklausos jam nebuvo. Vis dėlto galiu pasidžiaugti, kad su valstybės, kolektyvo pagalba išbridome iš duobės ir vėl einame į priekį. Šie metai įmonei bus rekordiniai, pasieksime 5 mln. eurų apyvartą, tapsime jau nebe vidutinio dydžio, o stambia įmone“.
Pasak E. Radzevičisus, didžioji dalis gaminių iškeliauja į užsienį, daugiausia – į Vakaro Europos šalis. Įmonės apyvarta auga, daugiausiai dėl to, jog autobusų įranga tampa sudėtingesnė: „Mūsų įmonės kredo – būti maksimaliai reikalingais savo klientams, atitikti aukščiausius reikalavimus kokybei. Stengiamės prisitaikyti prie kiekvieno kliento, siūlome nestandartinius, ne nuo konvejerio nuvažiavusius gaminius. Nemažiau svarbi ir tolesnė garantinė autobusų priežiūra, kitaip tariant, popardaviminis aptarnavimas – turime pardavimo ir serviso atstovus daugelyje šalių“.
„ALTAS Auto“ vadovas pasidžiaugė, jog įmonė sėkmingai bendradarbiauja su didžiausiais Europos šalių vežėjais. Lietuvoje tai – „Kautra“, Vokietijoje – „Deutsche Bahn”, Švedijoje – „Nobina“ ir pan. Pastaruoju metu sulaukta užsakymų iš Izraelio, šios šalies keleivinio transporto priemonių rinka itin didelė.
Įmonės vadovas pasakojo apie bendradarbiavimą su MAN koncernu, kurių originalūs mikroautobusai sukurti ir gaminami Lietuvoje. Kol kas jie – su dyzeliniais varikliais, tačiau žadama gaminti ir varomus alternatyviais degalais.
E. Radzevičius pristatė šiuo metu gamykloje surenkamus elektrinius autobusus, priminė jų technines charakteristikas, rinkas, į kurias jie jau iškeliavę, taip pat galimas opcijas, kurias gali pasiūlyti savo klientams.
Renginio pabaigoje susirinkusieji galėjo pasivažinėti „ALTAS Auto” demonstraciniu elektriniu autobusu „Altas Novus Cityline”, kurį gamintojai po parodos Barselonoje žada suteikti galimybę išbandyti šalies keleivinio transporto įmonėms.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos