Elektrinis viešasis transportas, krovinių transportas ir net pusiau viešos įkrovimo stotelės yra įtraukiamos į Alternatyvių degalų įstatymo paramos schemą. Šį įstatymo pakeitimą inicijavo Seimo narys Kasparas Adomaitis ir po pusės metų vykusių diskusijų Seime jam pagaliau galutinai pritarta.
Lietuvoje iškastinio kuro (pavyzdžiui, benzino, dyzelino) transportui pardavėjai turi remti elektrinį ar kitokį alternatyvų kurą naudojantį transportą, kad benzino/dyzelino pardavėjų švaraus kuro energijos sąnaudos sudarytų ne mažiau kaip 7,2 proc. nuo visų jų parduoto kuro šiandien, ir ne mažiau kaip 29 proc. – 2030 metais (29 proc. yra įtvirtinti Europos Sąjungos direktyvoje, bet dar neperkelti į Lietuvos teisę).
„Jei patys benzino pardavėjai tokios dalies (pavyzdžiui, įmaišydami biodegalus) nepasiekia, jie galės už sutartą kainą virtualiai nusipirkti iš, tarkim, Vilniaus ir Kauno troleibusų parkų, Tauragės, Jonavos, Utenos, Kėdainių ir visų kitų miestų elektrobusų parkų, net elektrinių traukinių transportui sunaudotą žalios elektros energijos kiekį, taip įgyvendindami jiems keliamus tikslus. Savivaldybės gauna stiprų stimulą toliau vystyti savo elektrinius autobusų parkus“, – tikina Seimo narys K. Adomaitis.
Alternatyvių degalų tikslai kasmet didėja, o benzino/dyzelino pardavėjams tampa vis sudėtingiau juos įgyvendinti, tad jie turės remti elektrinį ar kitokiu alternatyviu kuru varomą transportą vis intensyviau. Tuo tarpu savivaldybės nuolat pabrėžia, kad parama autobusų parkų transformacijai yra nepakankama, o viešasis transportas reikalauja didelių subsidijų.
„Europos Sąjungoje transporto dekarbonizavimui skiriamas didelis dėmesys. Šis siūlymas glaudžiai susijęs su Europos Sąjungos ir Lietuvos strateginiuose tiksluose keliamais uždaviniais“, – pabrėžia K. Adomaitis.
Pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka