Vakar, lapkričio 3 d. vykusiame Seimo posėdyje susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas pateikė Kelių transporto kodekso 8(1), 11, 17(1), 18, 18(2) straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 18(2) straipsniu įstatymo projektą (Nr. XIVP-2183).
Viceministras kalbėjo apie tai, kodėl KTK reikėjo keisti, apie Susisiekimo ministerijos inicijuoto projekto tikslus, esmę, pristatė pagrindines nuostatas ir pan.
Jis priminė, kad dabartinės sutartys su šiuo metu rinkoje dirbančiais vežėjais galioja iki kitų metų balandžio mėnesio, vėliau į rinką jie galės ateiti tik pagal naują tvarką, valdžios institucijoms įgyvendinant konkurencingas procedūras.
Seimo nariai Laima Nagienė, Edmundas Pupinis, Jurgis Razma uždavė keletą klausimų projektą pristačiusiam M. Tarnauskui. Jie domėjosi, kodėl skirtingiems vežėjams sudaromos skirtingos sąlygos veikti rinkoje, kodėl prioritetas teikiamas geležinkeliui, kodėl tokie aukšti reikalavimai numatyti autobusų stotims, kodėl numatytas reikalavimas, jog autobusas negali išvažiuoti 10 min. prieš ir 10 min. po traukinio bei kt.
Kalbėjusieji Seimo nariai domėjosi, kaip pertvarkymai paveiks kainas, ar rinkoje išliks savivaldybių vežėjai bei smulkusis verslas. J. Razmos teigimu, projektas perkrautas smulkiais biurokratiniais reikalavimais, pernelyg daug dalykų yra detalizuojama.
Po pristatymo įvyko balsavimas dėl pritarimo po pateikimo; projektui dėl KTK pataisų pritarta (už 52, prieš 5, susilaikė 28). Taip pat pritarta bendru sutarimu pasiūlymui paskirti šio projekto preliminarią svarstymo Seimo posėdyje datą – ji numatyta 2022-12-08 d.
Seimo posėdžio įrašą galima rasti čia. Pradžia: 1:36 val.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka