Šiandien, kovo 21 d., Seimui buvo pateiktas svarstyti Kelių transporto kodekso 8(1), 11, 17(1), 18, 18(2) straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 18(2) straipsniu įstatymo projektas. Ekonomikos komitetas jam pritarė šių metų kovo 15 d.
Ekonomikos komiteto narys Gintautas Paluckas Seimo nariams pristatė situaciją – kodėl prireikė keisti Kelių transporto kodeksą (KTK). „Pataisas inicijavo Konkurencijos taryba. Norėčiau priminti, kuo šiuo metu veikianti sistema yra gera – ji finansuoja pati save, keleivių vežėjai veža žmones tiek komerciškai pelningais, tiek ir socialiniais maršrutais. Derindami KTK pataisas su įvairiomis institucijomis siekėme pagrindinio tikslo – kad paslaugos kokybė nenukentėtų, paslauga keleiviams netaptų mažiau prieinama, o sistema neskiltų į komerciškai pelningus ir socialiai išlaikomus maršrutus“, – pabrėžė Seimo narys.
Jis siūlė palaikyti pataisas, bet nepamiršti stebėti, kaip jos bus įgyvendintos: „Svarbu stebėti, kaip sistema funkcionuos ateityje, ar nepadarėme klaidų neskirstydami maršrutų į komerciškai pelningus ir socialiai išlaikomus“, – kalbėjo G. Paluckas.
Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius priminė, jog komitetas priėmė KTK pataisas bendru sprendimu. Jis prašė pritarti joms skubos tvarka, kad kitame Seimo posėdyje dar šią savaitę KTK pataisos būtų priimtos.
Seimo nariai išklausė Jurgio Razmos pastabas dėl privalomų reikalavimų autobusų stotims, taip pat dėl privalomų maršrutų skaičiaus iš vieno ar kito miesto. Šioms pastaboms Ekonomikos komitetas nepritarė.
Po diskusijų, kur pasisakė Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Seimo nariai Justas Džiugelis, Gintautas Paluckas, Simonas Gentvilas ir kiti, pataisoms nepritarta.
Pasak Ekonomikos komiteto nario Andriaus Kupčinsko, svarstant KTK pataisas, nuveiktas didžiulis darbas, išklausytos visos suinteresuotos pusės – tiek Savivaldybių asociacija, tiek skirtingos vežėjų asociacijos, atsižvelgta į jų pasiūlymus. „Turėtume prisiminti, jog kelių transportas, kaip geležinkelių, oro ar laivų, yra susijęs su nacionaliniu interesu, todėl manome, jog į rinką ateinantys vežėjai turėtų būti patikrinti Nacionalinio saugumo komisijoje“, – sakė A. Kupčinskas.
Jis priminė, jog šiuo metu numatytas 18 mėn. pereinamasis laikotarpis. A. Kupčinskas taip pat tikėjosi, jog tiek vežėjai traukiniais, tiek privatūs vežėjai teiks duomenis šiuo metu veikiančiai sistemai „Vintra“, kad būtų galima sukurti vieningą bilietą – dėl to išloštų keleivis, kuris galėtų operatyviau planuoti savo keliones.
Seimo posėdyje dalyvavo 126 užsiregistravę Seimo nariai, 115 balsavo už KTK pataisas, 10 susilaikė, prieš nebalsavo niekas. Seimas pritarė ir skubai.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka