Kovo 9 d., ketvirtadienį, 13 val. Seimo 218B salėje (III rūmai) vyks diskusija „Ateities alternatyvusis kuras: biodegalai ar elektra“.
Beveik visi mes kasdien važiuojame automobiliu arba viešuoju transportu, darydami neigiamą poveikį gamtai. Lietuvoje transporto priemonės daugiausiai naudoja iškastinį kurą, kuris reikšmingai prisideda prie oro taršos ir klimato kaitos.
Šiuo metu Lietuvoje kaip alternatyvieji degalai vyrauja biodegalai, gaminami iš rapsų ir kviečių. Aplinkosaugininkai sako, kad toliau jų vartoti negalima, nes pasėliams skiriama šimtai tūkstančių hektarų žemės, joje intensyviai naudojamos mineralinės trąšos ir pesticidai. Rekordiškai padidėjus maisto produktų, tokių kaip duona ir aliejus, kainoms, kyla nerimas ir dėl skurdo didėjimo. Be kita ko, biodegalų dalis gerokai padidina degalų kainą vartotojams.
Žengiant žaliuoju kursu ir siekiant klimato neutralumo, iškastinį kurą transporto srityje turės pakeisti kitokie degalai. Kas tai galėtų būti, kad būtų įperkama,o poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis?
Prieš kelias savaites Europos Parlamentas balsavo už naujų lengvųjų automobilių su vidaus degimo varikliu atsisakymą nuo 2035 m. Niekam nekyla abejonių, kad elektra iš saulės ar vėjo yra draugiška aplinkai. Ar gali Lietuvoje elektra jau artimiausiu metu reikšmingai pakeisti iškastinį kurą?
Diskusijoje dalyvaus Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, profesorius Raimondas Kuodis, Europos aplinkos ir transporto federacijos atstovas Giertas Dekokas (Geert Decock), Lietuvos ornitologų draugijos pirmininkas Liutauras Raudonikis, UAB „Vėjo projektai“ atstovas Saulius Pikšrys, Vartotojų aljanso tarybos narė Rūta Trainytė, VšĮ „Žiedinė ekonomika“ steigėjas Domantas Tracevičius ir kiti.
„Norint paspartinti transporto sektoriaus dekarbonizaciją, reikia rinktis pačius efektyviausius degalus, kuris neturės neigiamo poveikio aplinkai. Tikiuosi, kad diskusijoje pavyks tokius rasti“, – teigia Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkė A. Gedvilienė.
LR Seimo informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka