Seimo Ekonomikos komitete aptarti būsimi pokyčiai keleivinio transporto srityje

24 vasario 16:00 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Seime su Ekonomikos komiteto pirmininku Kaziu Starkevičiumi ir šio komiteto nariais susitikę asociacijos „Linava“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius bei inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba aptarė keleivinio transporto sektoriaus patiriamus iššūkius, problemų sprendimų būdus ir planuojamus pokyčius teikiant susisiekimo paslaugas keleiviams Lietuvoje.

Susitikimo metu Susisiekimo ministerijos atstovai pristatė teisės aktų projektus, kuriais bus įgyvendinamos Konkurencijos tarybos rekomendacijos dėl keleivinio transporto ir kurie bus skubos tvarka teikiami Vyriausybei bei Seimui. Ministerija taip pat pristatė Kelių transporto kodekso pakeitimus, planus ir viziją, kaip bus reglamentuota konkursų organizavimo tvarka naujiems tolimojo keleivių vežimo maršrutams. Per artimiausius metus planuojama parengti ir galimybių studiją dėl keleivinio transporto ateities Lietuvoje.

Viceprezidento R. Martinavičiaus teigimu, svarbu tai, kad esame išgirsti dėl keleivinio transporto sektoriaus problemų, kurios ypač sustiprėjo per užsitęsusią koronaviruso (COVID-19) pandemiją, kai išryškėjo konkurenciniai skirtumai tarp savivaldybių ir privačių vežėjų pretenduojant į valstybės paramą.

„Susisiekimo ministerija pateikė konkrečius pasiūlymus, kaip būtų galima sušvelninti situaciją keleivinio transporto įmonėms, įvertinusi Konkurencijos tarybos išvadas. Mes dar praėjusiais metais kreipėmės į šią instituciją, prašydami pradėti tyrimą dėl savivaldybių keleivių vežėjams taikomų diskriminacinių sąlygų, kurios neleidžia šioms įmonėms pretenduoti į paramą verslui, nukentėjusiam per pandemiją“, – sako R. Martinavičius.

Pasak inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus A. Burbos, asociacija palaiko ministerijos siūlomas iniciatyvas dėl keleivinio transporto ir planus įgyvendinti Konkurencijos tarybos rekomendacijas.

„Esame dėkingi ministerijai, kuri atsižvelgė į teiktas pastabas bei pasiūlymus. Tai teikia vilties, kad planuojami pokyčiai tolimojo susisiekimo srityje bus tikslingi, atliepiantys ir savivaldybių, ir privačių keleivių vežėjų lūkesčius. Žinoma, svarbu nesustoti – mūsų šalies autobusų parką būtina atnaujinti, įsigyti modernių transporto priemonių, kurios būtų patogios keleiviams. Svarbu, jog nustatant naujas konkursų sąlygas nebūtų diskriminuojami mažieji autobusų parkai ir jų neišstumtų didieji rinkos dalyviai. Šiuo metu rinkoje veikia 42 vežėjai, tikiuosi, jog kitais metais jie galės ir toliau teikti paslaugas keleiviams, o prisijungę nauji vežėjai dar labiau sustiprins maršrutų tinklą.“, – sako A. Burba.

Kitos keleivių vežėjus atstovaujančios organizacijos Ekonomikos komitete išreiškė susirūpinimą, kad šioje srityje gali atsirasti užsienio šalių keleivių vežėjų konkurencija. Taip pat išsakytos nuomonės, kad būtina išsaugoti dabartinius įmonių turimus maršrutus, kurie jau yra žinomi keleiviams. Diskutuota ir apie tai, kaip keleivių vežėjams bus kompensuojami nuostolingi maršrutai, kurių daugiausiai yra šalies regionuose.

„Linavos“ skaičiavimais, šiuo metu Lietuvoje yra 363 maršrutai, kuriais keleivius veža daugiau kaip 42 susisiekimo paslaugas teikiančių įmonių.

Linavos informacija