Seimo narys siūlo didinti viešojo transporto patrauklumą ir suteikti galimybę juo naudotis nemokamai

kovo 07 08:45 2022 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Socialdemokratų frakcijos Seime narys Linas Jonauskas įspėja valdančiuosius, kad jei šioje Seimo pavasario sesijoje bus teikiamos neperžiūrėtos ir kardinaliai nepakeistos automobilių taršos mokesčio pataisos, jos sulauks tokios pačios baigties kaip ir anksčiau – atmetimo.

„Nors valdantiesiems praeitoje Seimo sesijoje nepavyko priimti naujos redakcijos automobilių taršos mokesčio pataisų, šioje Seimo pavasario sesijoje ketinama vėl grįžti prie šio klausimo. Rusijos karas Ukrainoje keičia situaciją dėl automobilių taršos mokesčio Lietuvoje įvedimo. Dėl augančių kuro kainų daugeliui toks mokestis, koks buvo teiktas anksčiau, taps dar didesne finansine našta. Jei automobilių taršos mokestis nesikeis kardinaliai, jis vėl bus atmestas“, – sako L. Jonauskas.

Parlamentaras siūlo pereinamuoju laikotarpiu taršos mokestį taikyti tik juridinių subjektų automobiliams.

„Kol automobilių taršos mokestis yra neišbaigtas, pereinamuoju laikotarpiu, kuris galėtų būti treji metai, jis turėtų būti taikomas tik verslui ir viešajam sektoriui, o ne gyventojams. Per tą laiką galima būtų sukurti socialiai teisingą ir logišką mokesčių sistemą bei gyventojų perėjimo prie netaršių transporto priemonių skatinimo priemonių planą. Automobilių taršos mokestis, sukauptas iš juridinių asmenų, galėtų būti panaudojamas aktyvesniam ir efektyvesniam gyventojų skatinimui pereiti prie tvaresnių, mažiau taršių transporto priemonių“, – teigia L. Jonauskas.

Seimo narys mano, kad dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje kylančios degalų kainos paskatins lietuvius pačius ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas transportui.

„Brangstantys degalai ir didesnės išlaidos automobilių išlaikymui žmones paskatins ieškotis kitų alternatyvų. Kai kas pereis prie elektromobilių, kai kas galbūt ims svarstyti apie automobilio atsisakymą. Didžiuosiuose miestuose, kuriuose transporto priemonių  keliama tarša yra didžiausia, būtina didinti viešojo transporto patrauklumą. Optimalūs maršrutai, leidžiantys net ir iš miesto  pakraščių greitai atvykti iki centro, galimybė viešuoju transportu naudotis nemokamai tikrai galėtų miestiečius persodinti iš automobilių į viešąjį transportą. Taip pat būtina plėtoti elektromobilių infrastruktūrą (ypač šalia daugiabučių namų) ir kelis kartus didinti paramą gyventojams netaršiam transportui įsigyti. Taip žmonės patys, nelaukdami bausmės automobilio taršos mokesčio pavidalu, persėstų į tvaresnes transporto priemones“, – sako L. Jonauskas.

 

LR Seimo informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka