Lenkijos gamintojų stende šiųmetėje „Busworld Europe“ buvo galima apžiūrėti tris autobusus: „Urbino 10,5 electric“, „Urbino 18 hydrogen“, kuriam 2025-aisiais suteiktas „Metų autobuso“ titulas, ir „Urbino 12 electric“.
Pasak gamintojų, pristatę naujovę, 10,5 m ilgio „Urbino 10,5 electric“, jie gali pasiūlyti rinkai plačiausią viešojo transporto sprendimų asortimentą – nuo mažos taršos iki visiškai netaršių transporto priemonių, tarp kurių – elektriniai, vandeniliniai autobusai bei troleibusai. Rinkai siūlomų transporto priemonių ilgis – nuo 9 iki 24 m.
Tradiciškai daugiausia dėmesio sulaukė naujovė – „Urbino 10,5 electric“. Pasak gamintojų, esminė autobuso savybė – manevringumas, kuris ypač reikalingas tankiai apgyvendintuose miesto centruose. Salone vienu metu telpa iki 85 keleivių – tai geriausias rezultatas tarp šios klasės autobusų.
Naujojo modelio pagrindas – modulinė pavaros sistema, jos konstrukcija išdėstyta visoje transporto priemonėje, todėl galima atsisakyti tradicinio variklio „bokšto“. Tai ne tik suteikia salonui daugiau erdvumo, bet ir pagerina svorio paskirstymą, sukuria daugiau vietos ant stogo. Be to, tokiu būdu autobuso priežiūra dar labiau supaprastėja.
„Urbino 10,5 electric“ naudoja tas pačias pagrindines sistemas kaip ir „Urbino 12 electric“. Tai reiškia paprastesnę priežiūrą bei mažesnes išlaidas operatoriams.
„Solaris“ pabrėžia, kad naujasis autobusas pasižymi stabiliu valdymu, sumažinta vibracija bei triukšmas garantuoja malonesnę kelionę tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Mažesnis nei 17 m apsisukimo spindulys ypač aktualu esant intensyvaus eismo sąlygomis, ypač maršrutuose su siauromis gatvėmis ir ankštomis sankryžomis.
Vairuotojų patogumui – gausu pagalbos sistemų, kurių dauguma atitinka naujausius GSR2 reglamentus, o kai kuriais atvejais net ir viršija šiuos reikalavimus.
Autobuse sumontuotos „Solaris High Energy“ baterijos. Gamintojų teigimu, vieną kartą įkrautomis baterijomis „Solaris Urbino 10,5 electric“ gali vežti keleivius visą dieną, vežėjams nereikia rūpintis tarpiniais autobuso įkrovimais. Klientai taip pat gali rinktis CCS2 įkrovimą iš kištukinio lizdo arba per pantografą.
Lenkijos gamintojai daug dėmesio skiria tvarumui: „Urbino 10,5 Electric“ perdirbamumas siekia beveik 97 proc. Šildymui bei kondicionavimui įrengtas šilumos siurblys.
Du kiti „Busworld“ parodoje pristatyti „Solaris“ modeliai taip pat su moduline pavara – tokiu būdu gamintojai pabrėžia standartizuotų sprendimų privalumus visoje „Urbino“ serijoje.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka