Su Ukraina, pagal prekybos apimtis užimančia 18 vietą iš daugiau kaip 200 Lietuvos ekonominių partnerių, toliau plečiasi ekonominiai ryšiai. Šiais metais kelių transportu vežama daugiau keleivių ir krovinių, o 2020 m. pervežimams šalys apsikeis dar didesniu leidimų skaičiumi. Tai sutarta gruodžio 12–13 d. Kijeve vykstančiame bendros Lietuvos ir Ukrainos kelių transporto komisijos posėdyje.
Abiejų šalių delegacijoms vadovaujantys viceministrai – Lietuvos susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius ir Ukrainos infrastruktūros viceministrė Natalija Forsiuk dvišaliame susitikime taip pat aptarė keleivių ir krovinių vežimo tarp abiejų valstybių plėtrą, eismo saugos ir kitus vežėjams aktualius klausimus.
„Prekyba tarp Lietuvos ir Ukrainos šiemet gerokai išaugo – per pirmus 9 šių metų mėnesius buvo pasiekta daugiau kaip 90 proc. visos praėjusių metų prekybos apyvartos. Siekiame, kad šią gerą ekonominę tendenciją šalims padėtų išlaikyti abipusiai naudingi susitarimai transporto srityje“, – sako susisiekimo viceministras V. Kondratovičius.
Komisijos posėdyje delegacijos apsikeitė informacija apie tarptautinės prekybos apimtis bei krovinių ir keleivių vežimą tarp abiejų šalių, aptarė keleivių vežimą reguliariaisiais reisais autobusais, leidimų, skirtų keleiviams ir kroviniams vežti tarptautiniais maršrutais, panaudojimą ir tolesnius planus.
Lietuvos prašymu Ukraina šiems metams suteikė 100 papildomų leidimų nereguliariems keleivių vežimams. Atsižvelgdama į Lietuvos keleivių vežėjų poreikius, Ukraina suteiks daugiau leidimų ir kitiems metams. Palyginti su pradine šių metų kvota, 2020 m. leidimų skaičius vežti keleivius nereguliariais reisais abiejų šalių vežėjams didės 10 kartų.
Lietuva ir Ukraina taip pat abipusiai padidins leidimų kvotas kroviniams 2020 m. vežti. Abiejų šalių vežėjams kitiems metams bus beveik 5 proc. daugiau nei šiemet.
Lietuvos delegacijos prašymu Ukrainos delegacija sutiko apsvarstyti galimybę dalį leidimų iš kitiems metams Lietuvos vežėjams skirtos dvišalių ir tranzitinių vežimų kvotos suteikti be mokesčio už naudojimąsi kelių infrastruktūra.
Ukrainos delegacijos duomenimis, šiemet pastebimas didesnis leidimų vežti krovinius tranzitu per Klaipėdos uostą poreikis, todėl aptarta galimybė Klaipėdos uoste priiminėti Ukrainos vilkikus ir juos kelti keltais į Europą.
Susisiekimo ministerijos informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka