Susipažinkime: nuo 1950-ųjų sostinėje važinėję GZA – 651

liepos 11 04:00 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

Šešis šiuos autobusus Vilniaus Keleivių Susisiekimo Kontora gavo 1950-aisiais. Juos projektavo ir gamino Gorkio autobusų gamykla.

 

 

 

Projektavimo darbai prasidėjo 1949 m., tais pačiais metais išleisti pirmieji bandomieji autobusai, o serijinė gamyba pradėta 1950 m. ir tęsėsi iki 1952-ųjų. 1951 m. priimtas sprendimas perduoti gamybą Pavlovo (Gorkio sritis) autobusų gamyklai. Per tą laiką Gorkio gamykloje pagaminti 1 432 autobusai.

GZA-651 – tai ant sunkvežimio GAZ – 51 važiuoklės sumontuotas medinis autobuso karkasas, apskardintas plieno skardos lakštais. „Salono“ vidaus apdaila – daugiasluoksnis kartonas, grindys – iš medžio, sumontuotos dvigubos keleivio sėdynės, durys rankiniu būdu atidaromos naudojant keleivių durų svirties mechanizmą. GZA-651 buvo nešildomi – tai buvo būdinga beveik visiems tuo metu gaminamų autobusams.

Iš esmės GZA-651 buvo keleivinis mikroautobusas, pritvirtintas prie sunkvežimio, o ne savarankiškas autobuso modelis. GZA 651 ilgis – 6 170 mm, plotis – 2 360 mm, aukštis – 2 625 mm. Autobuso variklis – benzininis, 6 cilindrų eilėje, apatinių vožtuvų, su karbiuratoriumi, sumontuotas priekyje po kapotu. Galingumas – 70 AG, esant 2800 aps./min., tūris – 3 458 ccm. Pavarų dėžė – 4 pavaros į priekį ir viena atgal. Autobuso pakaba buvo priklausoma, ant išilginių lingių, stabdžiai – hidrauliniai, būgniniai visiems ratams. Šiuo autobusu galėjo važiuoti 32 keleiviai, buvo 19 sėdimų vietų.

Kęstutis Pletkus

Autoriaus parinktos nuotraukos

  • ptr
  • apie-gza3
  • apie-gza1
  • apie-gza6
  • apie-gza5
  • apie-gza2
  • apie-gza4