Susisiekimo ministerija skelbia dvi priemones netaršaus sunkiasvorio transporto infrastruktūros įrengimui ir autobusų perdarymui

04 sausio 13:27 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Per artimiausius dvejus metus Lietuvos keleivinio transporto ir vilkikų parkai stipriai atsinaujins. Pagrindinėse šalies arterijose įsikurs sunkiasvorių elektrinių transporto priemonių įkrovimo parkai su 300 didelės ir labai didelės galios įkrovimo stotelių, o dešimtys taršių autobusų bus modifikuoti į varomus elektra. Tam Susisiekimo ministerija skiria 14,5 mln. Eur lėšų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF), paskelbdama dvi paramos priemones verslo įmonėms.

„Gerai žinome, kurioje elektromobilumo proceso vietoje šiandien esame ir kur link judame. Būtina vienu metu plėtoti visą elektromobilių ekosistemą – ne vien skatinti elektromobilių ir elektra varomų vilkikų įsigijimą, tačiau ir plėtoti patogų infrastruktūros tinklą. Ši priemonė stipriai pagerins keliavimo sąlygas sunkiasvoriam elektriniam transportui, taip pat sudarytos sąlygos vežėjams atnaujinti jau turimą autobusų parką“, – teigia Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

Pirmasis kvietimas skirtas sunkiojo keleivius arba krovinius vežančio M2, N2, M3, N3 klasės elektrinio transporto viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros įrengimui ir plėtrai. Naujieji elektrinio transporto įkrovimo parkai kursis TEN-T tinklui priklausančių reikšmės kelių nustatytuose ruožuose, saugiose ir apsaugotose stovėjimo aikštelėse bei miestų transporto mazguose.

Įkrovimo sunkiajam elektriniam transportui infrastruktūros skatinimo priemonei numatyta 12,5 mln. Eur mln. lėšų, kurios leis įrengti 300 didelės (49–149 kW) ir labai didelės galios (>149 kW) įkrovimo stoteles su viena ar daugiau įkrovimo prieigų įkrovimo parkuose.

Stotelių valdytojai turės sudaryti sąlygas už įkrovimą atsiskaityti vietoje, užtikrinti pritaikymą individualių poreikių turintiems asmenims, teikti realaus laiko duomenis elektromobilių infrastruktūros informacinei sistemai ir kt.

Priemonę įgyvendins Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA). Šiuo metu APVA rengia reikiamus administravimo dokumentus ir artimiausiu metu paskelbs kvietimus verslui teikti paraiškas finansavimui gauti. Detalią informaciją apie šio kvietimo sąlygas rasite čia.

Antrasis kvietimas skirtas taršių M2 ir M3 klasės keleivinių transporto priemonių perdarymui (modifikavimui) į visai netaršias. Naudojantis šia priemone, iškastiniu kuru varomi taršūs autobusai gali būti perdaromi į elektra varomas transporto priemones be vidaus degimo variklio, kuriose energija mechaniniam judesiui atlikti tiekiama tik iš elektros energijos kaupimo sistemos, įkraunamos iš išorės.

Šios priemonės investiciniams projektams įgyvendinti bus skiriama  2,04 mln. Eur lėšų, kuriomis bus atnaujintos kelios dešimtys taršių transporto priemonių.

Pretenduoti į šią finansinę priemonę, kuria bus galima kompensuoti autobusų perdarymo išlaidas, gali juridiniai asmenys, turintys teisę vykdyti ekonominę veiklą bei licenciją teikti keleivių vežimo paslaugas Lietuvos teritorijoje. Šiai priemonei paraiškas iki 2025 m. gruodžio 1 d. teikti galima čia.

Šias dvi naujas priemones numatoma finansuoti pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.

Susisiekimo ministerijos informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka