Švedijos koncernas „Scania“ transportui skirtų vandenilio technologijų testams pasirinko Lietuvą

19 rugsėjo 04:05 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Švedijos koncernas „Scania“ CV AB kartu su savo atstovu Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ ir koncerno partneriais – bendrove „SG dujos“ bei Vilniaus Gedimino technikos universitetu –  pradeda praktinį bendradarbiavimą alternatyvaus ekologiško kuro automobiliams tyrimų srityje.

 

 

 

Nuo rugsėjo 18 d. Lietuvos keliuose realiomis sąlygomis pradėtas testuoti dideliu vandenilio kiekiu (iki 20 proc.) prisodrintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomas miestų keleivių pervežimui skirtas autobusas. Planuojama, kad „Scania“ kartu su „SG dujos“ tyrėjų komanda Lietuvos keliuose šiemet testuos ir vandeniliu bei gamtinėmis dujomis varomą tolimųjų pervežimų vilkiką.

„Scania telkia ypatingą dėmesį tvaraus transporto ir paslaugų vystymui ir pristatymui klientams. Vienas iš tokių pavyzdžių – transporto priemonių bandymai Lietuvoje kartu su mūsų partneriais – bendrove „SG dujos“. Siekiame išbandyti naują dujų ir vandenilio mišinį, įvertinti šio kuro ekonomines ir ekologines savybes. Lietuva bandymams pasirinkta neatsitiktinai, tai lėmė keli faktoriai – teigiama šalies ekonomikos situacija, palankus valstybės institucijų požiūris ir naujausi veiksmai siekiant skatinti tvaraus transporto atsiradimą, o „Scania“ partneriai Lietuvoje „SG dujos“ turi mokslinę bazę ir resursus, kurie leidžia mūsų rinkoje atlikti tokius bandymus“, sako „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška. Pasak jo, „Scania“ koncernas naujos kuro rūšies testus jau atliko „Scania“ laboratorijoje Švedijoje.

„Rezultatai nuteikė mus teigiamai, ir matome nemažą šios kuro rūšies privalumą. Bet norint gauti tikrus rezultatus, darome bandymus ir kelyje, kur autobusas važinės pagrindiniuose Lietuvos miestuose. Informacija, surinkta šių bandymų metu ir bus pagrindas tolimesniems veiksmams, kurie ir nuspręs naujos kuro rūšies naudojimo galimybes“, – sako D. Snieška.

„Siekiame, kad Lietuvoje ir aplinkiniuose regionuose įsikurtų darni alternatyvaus ekologiško kuro infrastruktūra, į kurios plėtrą įsitrauktų visos suinteresuotos šalys – transporto priemonių naudotojai, gamintojai ir infrastruktūros vystytojai. Džiaugiamės, kad nuoseklios kelerius metus trukusios mūsų pastangos tirti vandenilio kaip alternatyvaus kuro panaudojimą ir plėtoti technologijas bei infrastruktūrą atkreipė vieno iš transporto sektoriaus lyderių dėmesį ir pernai užsimezgęs mūsų bendradarbiavimas persikėlė į praktinį lygmenį“, – sako „SG dujos“ generalinis direktorius, Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacijos vadovas Virginijus Korsakas.

Inovatyvias vandenilio ir gamtinių dujų panaudojimo automobilių kurui technologijas bei infrastruktūrą plėtojančios „SG dujos“ įmonių grupės bendrovė „SG dujos Auto“ su koncernu „Scania“ bendradarbiavimo sutartį pasirašė pernai birželį. Lietuvos įmonė ir jos įsteigta alternatyvaus kuro tyrimų laboratorija Pabradėje Švedijos koncernui įsipareigojo kurti ir plėtoti naujus produktus, o ‚Scania“ savo ruožtu – remti tvarų transporto sektoriaus vystymąsi per bendras iniciatyvas, bendrus transporto ir infrastruktūros sprendimus Lietuvoje ir kitose šalyse.

Šiuo metu trijų Lietuvos miestų – Telšių, Ukmergės ir Marijampolės – maršrutais keleivius veža 23 vandeniliu prisodrintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomi ir „SG dujos“ įrengtose stotyse pildomi autobusai, naudojantys iki 10 proc. tūrio vandenilio. Per metus šie autobusai sunaudoja apie 0,5 mln. kubinių metrų H2NG.

Testo metu – 8 tūkst. kilometrų Lietuvos keliais

„Scania“ testinis autobusas rugsėjo-spalio mėn. bus išbandomas įvairiais reguliariais maršrutais Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Klaipėdoje, Telšiuose, Ukmergėje ir Pabradėje, numatoma, kad autobusas įveiks apie 8 tūkst. kilometrų. Bandymų metu keleiviai nebus vežami. Mokslinių tyrimų metu bus siekiama nustatyti ir palyginti autobuso, varomo įvairiomis dujomis (biodujomis, gamtinėmis dujomis) ir dujų mišiniais (įvairus vandenilio kiekis ir gamtinėse dujose) eksploatacinius parametrus (degalų sąnaudas, veikimo efektyvumą, ekologinius ir kt. rodiklius).

Lietuvoje bus testuojamas miesto tipo Scania Citywide CK280 UB 4×2 LB žemagrindis 12.0 metrų ilgio autobusas, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Autobuse sumontuotas 9l darbinio tūrio 280 AG galingumo turintis 1350 Nm sukimo momentą OC09 101 variklis bei GRS895R pavarų dėžė su kalnų stabdžiu – retarderiu, ir atitinkančiu aukščiausius ekologiškumo reikalavimus Euro-6. Autobuso ilgis 12m bendra talpa – iki 100 keleivių. Šio modelio autobusai jau spėjo užsirekomenduoti Vilniuje, kur miesto maršrutais keleivius veža 50 dyzelinių  Scania Citywide modelių.

Bandomasis autobusas yra specialiai pritaikytas eksperimentams. „Vietoje žmonių autobusas veš papildomus svorius imituojant natūralų transporto priemonės apkrovimą. Autobusas turi papildomą testinę įrangą, kuri renka duomenis apie variklio darbą ir kuro sunaudojimą. Šie duomenys kiekvieną dieną siunčiami tiek į koncerno laboratoriją, taip pat pateikiami „SG dujos“ tyrimų centrui. Šie duomenys bus svarbūs įvertinant naujos kuro rūšies tiek ekonominį, tiek ekologinį efektą. Pastarasis yra labai svarbus „Scania“ koncernui, kuris yra vienas iš pirmaujančių tvaraus ir alternatyvaus transporto ir jo sistemų gamintojų pasaulyje“, – sako „Scania Lietuva“ vadovas.

Apie „SG dujos“ grupę:

„SG dujos“ grupės įmonė „SG dujos Auto“ alternatyvaus kuro tyrimus plėtoja nuo 2012 m., kuomet buvo įkurta Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratorija Pabradėje. Tai pirmoji tokio pobūdžio laboratorija Lietuvoje, unikali Rytų ir Šiaurės Europoje.

„SG dujos“ yra suslėgtų gamtinių dujų kaip kuro rūšies pritaikymo Lietuvos transporte pradininkė ir lyderė, sėkmingai plėtojanti savo veiklą ir reikšmingai prisidedanti prie alternatyvaus kuro Lietuvoje plėtros. Šiuo metu įmonė savo veiklą yra sutelkusi šešiuose Lietuvos miestuose – Klaipėdoje, Šiauliuose, Kaune, Ukmergėje, Marijampolėje ir Telšiuose, padeda šių miestų autobusų parkams atsinaujinti gamtinėmis dujomis varomais autobusais, siekia plėtoti suslėgtų gamtinių dujų Lietuvoje infrastruktūrą.

SG dujos informacija ir nuotraukos

 

  • apie-dujas-sc1
  • apie-dujas-sc4
  • apie-dujas-sc2
  • apie-dujas-sc3
  • apie-dujas-sc5