Lapkričio 23-24 dienomis Vilniuje vyksta didžiausias Baltijos regione renginys, skirtas transporto ir logistikos sektoriaus bendruomenei. Šiemet jis – jubiliejinis, nes surengtas penktąjį kartą. Renginio misija – suburti tarptautines, vyriausybines ir nevyriausybines organizacijas, mokslo įstaigas, verslo atstovus bei startuolius ir skatinti transporto ir logistikos sektoriaus inovacijų plėtrą regione, tapti idėjų generavimo platforma ir keistis jomis tarptautiniu mastu.
Pasveikinti renginio dalyvių ir svečių atvyko Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda. Jis pabrėžė, jog transportas – nepaprastai svarbi pramonės šaka, ypač esant dabartinei geopolitinei situacijai. Jis priminė ir svarbiausius tikslus, kurių siekia Lietuva – tai dekarbonizacija ir skaitmenizacija, šių sričių plėtojimas turės įtakos šalies ateičiai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis kalbėjo apie tai, kad dabartiniame kontekste technologijų pažanga, dekarbonizacija, skaitmenizacija yra itin svarbu. „Ateitis – prisitaikyti prie vis naujų iššūkių, išnaudoti visas dekarbonizacijos ir skaitmenizacijos galimybes“, – sakė M. Skuodis.
Sveikinimo žodį virtualiai susirinkusiems tarė ir už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę atsakingas Europos Komisijos narys Virginijus Sinkevičius. Jis taip pat pabrėžė transporto sektoriaus svarbą kuriant švaresnę aplinką, žengiant Žaliojo kurso keliu.
Transporto inovacijų asociacijos (TIA) valdybos pirmininkas Jurgis Adomavičius priminė, kad šis forumas – penktasis, aptarė panašių renginių įtaką formuojant transporto sektoriaus dabartį bei ateitį, įveikiant nuolat atsirandančius vis naujus iššūkius.
Pranešėjai iš skirtingų šalių ir organizacijų taip pat kalbėjo apie pastaruoju metu pasaulį ištikusius globalius pokyčius, dėl kurių teko priimti naujus sprendimus. Kalbėta apie tai, kad Rusijos pradėtas karas Ukrainoje pagreitino perėjimą prie Žaliojo kurso, paskatino dažniau pasitelkti tvarią energiją, kurti saulės, vėjo parkus.
Taip pat kalbėta ir apie iššūkius siekiant pagrindinių tikslų – kad iki 2050-ųjų visas kelių transportas naudotų tik alternatyvius degalus.
Aptartos ir transporto problemos miestuose, pagrindiniai klimato kaitos veiksniai, kalbėta apie investicijas į dekarbonizaciją, priemones, kurios padėtų greičiau pereiti prie švaraus transporto.
Skirtingų organizacijų atstovai dalijosi patirtimi, kas nuveikta mažinant taršą, kokie nauji, tvarūs sprendimai padeda spręsti dabarties ir ateities iššūkius bei transformacijas tiek Europos Sąjungoje, tiek JAV ar Kinijoje.
Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, keleivių vežėjų ateityje taip pat laukia nemažai iššūkių, per keletą metų teks atnaujinti transporto priemones naujomis, ekologiškomis. „Susipažinti su geopolitine situacija visame pasaulyje, išgirsti geriausias šalių bei organizacijų patirtis buvo ir įdomu, ir naudinga“, – teigia G. Nakutis.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos