Prieš metus priimtas Klaipėdos tarybos politikų sprendimas 2022 m. liepos 1 d. tapo faktu – sujungtos dvi Klaipėdos miesto savivaldybei priklausančios įmonės: UAB „Gatvių apšvietimas“ ir UAB „Klaipėdos autobusų parkas“. Naujoji bendrovė kol kas pavadinimo nekeis, liks UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP).
Administracija įsikūrė po vienu stogu
Buvusi „Gatvių apšvietimo“ administracija gyvena kraustymosi nuotaikomis – praėjusią savaitę į KAP patalpas Garažų gatvėje pervežti kompiuteriai, dokumentai, baldai. Techniniai darbuotojai kol kas liko senosiose patalpose Rūtų gatvėje, kur sandėliuojama įranga, transportas, įrengtos specializuotos dirbtuvės.
„Liepos 1-ąją įvyko juridinis įmonių sujungimas ir prasidėjo persikraustymas, tačiau nuo sprendimo priėmimo iki šiol įmonių specialistai jau vykdė bendrus projektus. Neminint iš anksto prognozuotų administracinių bei veiklos kaštų mažinimo aspektų, didžiausią susijungimo naudą miestui, o tuo pačiu ir bendrovei, matau geriau išnaudojant į vieną komandą susibūrusių specialistų potencialą“, – pasakojo Vaidas Ramanauskas, KAP generalinis direktorius.
Tai, kas labiausiai vienija sujungtas bendroves, susiję su Klaipėdos transporto elektrifikacija. Jau nekart skelbta, jog KAP iki 2030 metų planuoja įsigyti apie 50 elektra varomų autobusų. Jiems, kaip ir populiarėjantiems lengviesiems elektromobiliams, uostamiestyje reikės pastatyti daugybę įkrovos stotelių. Būtent gatvių apšvietimo specialistai geriausiai išmano ir turi patirties šios infrastruktūros kūrime. Tad jų žinios, kartu su viešajame transporte kasdien dirbančiais ir realią eismo situaciją mieste žinančiais autobusų maršrutų planuotojais bei vairuotojais, turėtų padiktuoti racionaliausius sprendimus Klaipėdos eismo sistemos tobulinimui.
Strategija – maksimali paslaugų plėtra
Nors daugelį metų UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ yra žinoma kaip didžiausia Vakarų Lietuvos keleivinio transporto bendrovė, pasak Vaido Ramanausko, po susijungimo KAP dar labiau diversifikuos ir plės veiklų spektrą, kaip ir numatyta bendrovės strategijoje.
Transportininkai jau anksčiau pasuko į paslaugų plėtrą – patobulino serviso bazę ir pradėjo remontuoti kitų bendrovių techniką, laimėjo miesto gatvių šlavimo konkursą, ėmė teikti kurjerių ir siuntų gabenimo paslaugas, efektyviau išnaudoja administracines patalpas ir teritoriją dalį jų išnuomodama.
Sujungus bendroves KAP tęs įprastą veiklą: eksploatuos ir statys naujas apšvietimo atramas, įrengs šviestuvus bei šviesoforus, elektrinių automobilių pakrovimo stoteles, iš uostamiesčio bendro naudojimo erdvių šalins ilgą laiką nenaudojamus automobilius, žiemą miestą puoš naujametinėmis dekoracijomis, o šaltuoju metų laiku teiks gatvių sniego valymo ir druskos barstymo paslaugas. Dar viena mažiau žinoma bendrovės paslauga – laimėjusi konkursą KAP tapo atsakinga už kelio ženklų statymą ir priežiūrą Klaipėdos rajone.
„Iš tikro dabar pradedame naują bendrovės istorijos etapą. Tapome stipresni, subūrėme kolektyvą su specifinėmis ir rinkoje labai vertinamomis žiniomis. Turime puikią bazę, civilizuotas darbo sąlygas. Per kone 70 metų bendrovės istoriją KAP pavadinimas jau ne kartą keitėsi ir dar gali keistis, bet esmė – dirbti Klaipėdai, teikti kokybiškas paslaugas klaipėdiečiams ir jos svečiams, išlieka pagrindiniu mūsų tikslu“, – sakė Vaidas Ramanauskas. KAP generalinis direktorius.
Klaipėdos miesto savivaldybės informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka