Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) pirmąjį šių metų ketvirtį vairuotojų darbo užmokesčiui skyrė beveik 8 mln. eurų. Atlyginimo vidurkis su papildomomis naudomis prieš mokesčius siekė 2121 eurų – tai didžiausias vidutinis atlyginimas tarp viešojo transporto vežėjų Vilniuje.
„Stebime ir vertiname darbo rinkos tendencijas. Matome, kad mūsų darbuotojų atlyginimo vidurkis prieš mokesčius yra beveik 25 proc. didesnis nei kitų vežėjų Vilniuje. Periodiškai didintas darbo užmokestis leido pasiekti šių rezultatų. Mums svarbu, kad gaunamas atlyginimas motyvuotų ne tik finansiškai, bet ir skatintų dirbti kokybiškai,“ – teigia generalinis direktorius Darius Aleknavičius.
Susidomėjimas vairuotojo darbu auga
Per pirmus metų mėnesius VVT gavo daugiau kaip 300 užklausų dėl vairuotojo darbo. Nuo metų pradžios įdarbinti 58 vairuotojai, dar beveik 30 šiuo metu įgyja reikiamą kvalifikaciją vairavimo mokykloje. Iki metų pabaigos planuojama turėti iki 150 naujų komandos narių.
Vairuotojo paruošimas mokykloje vidutiniškai trunka nuo 60 iki 40 dienų, priklausomai nuo pasirinkimo – nori įgyti autobuso, ar troleibuso kategoriją. Skatindama ateiti ir neturinčius patirties, bendrovė mokymų metu moka 800 eurų stipendiją.
Papildomos naudos ir darbo sąlygos
Vairuotojams numatytos papildomos naudos ir išmokos vidutiniškai sudaro 100 eurų per mėnesį. Bendrovės darbuotojams yra skiriama sveikatingumo priemoka, padedama ligos ar netekties atveju, numatytos vienkartinės išmokos gimus vaikui. Ilgamečiai darbuotojai motyvuojami priedu prie darbo užmokesčio, taip pat papildomomis kasmetinėmis atostogomis, o darbo stažas lemia į senatvės pensiją išeinančių darbuotojų išeitinės išmokos dydį.
Pasak vadovo, nauja darbo apmokėjimo sistema pasiteisino ir motyvuoja tiek naujus, tiek esamus ilgamečius darbuotojus. Ne mažiau svarbu ir darbo sąlygos – pradėti įrengti poilsio nameliai galinėse stotelėse, nuolatos peržiūrimi grafikai ir, esant poreikiui, koreguojami.
„Dėl darbo sąlygų dar yra namų darbų, kuriuos turime atlikti, bet tendencijos – gerėjančios. Kovo mėnesio duomenys rodo, kad ženkliai sumažėjo viršvalandinio darbo, pasitaiko tik pavieniai atvejai, kai vairuotojas dėl objektyvių priežasčių neturi laiko pietų pertraukai. Tokiu atveju kompensuojame patirtus nepatogumus finansiškai. Dabar svarbiausias tikslas – subalansuoti darbo ir poilsio rėžimą ir ties tuo dirbame,“ – sako D. Aleknavičius.
Naujos transporto priemonės ir parkai
Vairuotojo darbo vieta taps dar patrauklesnė atnaujinus senas transporto priemones ir parkus. Jau kitą vasarą vairuotojai ir keleiviai galės džiaugtis pirmais naujais troleibusais. Etapais iki 2025 metų iš viso bus atnaujinti 159 troleibusai moderniais autonominės ridos troleibusais.
VVT kartu su Vilniaus miesto savivaldybe tęsia Verkių autobusų parko teritorijos transformacijos projektą. Šiuo metu ten esantys autobusai, darbuotojai ir būtina infrastruktūra iki 2026 metų persikels į naują modernų parką Liepkalnyje. Atskiri projektavimo darbai jau įvykdyti virš 80 proc., o iki šių metų pabaigos bus gautas statybos leidimas ir paskelbtas rangos konkursas.
Iki 2026 metų bus rekonstruotas ir Viršuliškėse esantis troleibusų ir autobusų parkas. Jau dabar įrengta 36 vietų autobusų stovėjimo aikštelė, netrukus bus pasirašyta projektavimo sutartis, atlikti gamybinio pastato rekonstrukcijos bei teritorijos atnaujinimo projektavimo darbai. Vykdant sklypo Liepkalnyje tvarkymo darbus, dalis ten esančių medžių persodinami Viršuliškių teritorijoje, siekiant sukurti žalią ir bendruomenišką teritoriją mieste.
Pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka