Susitikimą organizavo Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų Federacijos pirmininkas Vilius Ligeika. Jame dalyvavo AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungos Federacijos pirmininkas Vilius Ligeika, Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkė Eugenija Šniutienė, Lietuvos kelių ir autotransporto darbuotojų profsąjungos Federacijos pirmininkas Bronius Bučelis, UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos vicepirmininkas Dainius Kizis, Europos transporto Federacijos vykdomasis vadovas Josef Maurer, Tarptautinės geležinkelininkų konfederacijos Generalinis sekretorius Genadij Kosolapov, Švedijos transporto profesinių sąjungų pirmininkas Peteris Liofkvisas, Baltarusijos transporto Federacijos pirmininkas Viktor Kakora, Suomijos geležinkelininkų Federacijos pirmininkas Teppo Jarnstedt, Estijos geležinkelininkų federacijos pirmininkas Oleg Čubarov, Ukrainos transporto federacijos pirmininkas Vadim Bubniak.
LGPF pirmininkas Vilius Ligeika pasveikino dalyvius, pristatė savo bendrovę. „Lietuvos geležinkeliai“ dirba 7 000 darbuotojų, 2 335 yra Federacijos profesinių sąjungų nariai.
Generalinis direktorius Mantas Bartuška pasidžiaugė, kad Federacija jungia bendrovės darbuotojus bendram darbui siekiant geresnių rezultatų. Nuo 2017 m. vyko reorganizacija, atleista 3 500 darbuotojų. 2017 m. pasirašyta pirma transporto šakinė kolektyvinė sutartis. Pertvarkius bendrovę, nuo 2017 iki 2019 m. uždirbta 50 mln. pelno. Įmonės vadovas žadėjo su darbuotojais aptarsiantis būsimų atlyginimų dydžius.
Suomijos profsąjungos, vienijančios 4500 narių, pirmininkas pasakojo apie profesinių sąjungų veiklą šalyje. Nacionalinėje profesinėje sąjungoje yra 200 tūkst. narių. Pirmininkas ir Tarybos nariai renkami 4 metų kadencijai. Nario mokestis sudaro 1,38% nuo atlyginimo dydžio. Streikų fonde yra 200 mln. eurų. Vidutinis darbuotojų atlyginimas – nuo 2 500 eurų, priklausomai nuo dirbtų valandų.
Švedijos geležinkelių Federacijos pirmininkas pasakojo, jog jų profesinė sąjunga buvo įkurta 1906 metais. Keleivinį transportą valdo valstybinė kompanija, o krovininis transportas yra privatizuotas. Transporto federacijoje yra 58 000 narių. Kas 5 metai vyksta konferencijos, kur renkamas pirmininkas ir 25 delegatai. Nario mokestis renkamas centralizuotai. Mėnesinis nario mokestis – 65 eurai. Per metus Švedijoje leidžiama dirbti 200 viršvalandžių, o kolektyvinėje sutartyje galima susitarti iki 260 val. viršvalandžių. Už viršvalandžius apmokama darbuotojui 1,5 karto daugiau. Vidutinis darbuotojo atlyginimas – 3 200 eurų.
Europos transporto federacija vienija 220 profesinių sąjungų ir 5 mln. narių. Didžiojoje Britanijoje geležinkeliai buvo privatizuoti 1980 metais, dabar planuojama juos grąžinti valstybei. ETF daug dėmesio skiria klimato kaitai, kuri paveikė daugelį pasaulio šalių, taip pat diskutuojama dėl mobilumo paketo.
Pasisakė ir kitų profesinių sąjungų lyderiai, jie pristatė savo vykdomas veiklas.
Sausio 24 d. vyko Lietuvos geležinkelininkų profsąjungos Federacijos VIII suvažiavimas. Jame sveikinimo kalbas sakė susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič, bendrovės vadovai ir Tarptautinių organizacijų lyderiai. Išklausyti revizinės ir mandatinių komisijų pranešimai.
Vyko LGPF pirmininko, pavaduotojo ir revizinės komisijos rinkimai. 5 metų kadencijai išrinktas pirmininkas Vilius Ligeika, pavaduotoju Valerijus Cigankovas ir iš 3 narių revizinė komisija.
LGPF VIII suvažiavimas priėmė rezoliucijas, kurias patvirtino delegatai.
Suvažiavime pasirašytas susitarimas su Baltarusijos profesine sąjunga.
Bronius Bučelis