Vykdydamas tvaraus transporto planą, Vilnius plečia elektrinių autobusų parką

08 balandžio 04:12 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Lietuvos sostinė Vilnius patvirtino didelę viešojo transporto paslaugų plėtrą, įskaitant 12 naujų autobusų maršrutų atsiradimą ir reikalavimą jais keleivius vežti tik elektriniais autobusais.

Praėjusią savaitę miesto taryba pritarė šiai priemonei – daugiau nei puse dabartinių reisų autobusai važiuos dažniau, daugiau reguliarių maršrutų bus perduota privatiems vežėjams, rašoma busworld.org.

Vilniaus vyriausiasis tvarumo vadovas Antonas Nikitinas, kalbėdamas su „Cities Today“, sakė, kad sprendimas šis pakeis sostinės viešąjį transportą: „Transporto parko elektrifikavimas ir konkurencingesnė sritis operatoriams – didžiulis pokytis. Svarbiausia yra platesnis viešojo transporto tinklas bei trumpesnis transporto priemonės laukimo greitis. Tai prisideda prie tvaraus judumo tikslų įgyvendinimo“.

Vilniuje šiuo metu yra 106 autobusų maršrutai – šeši greitieji, 83 reguliarūs ir 17 troleibusų.

Pokyčiais siekiama, kad net ir atokiose vietovėse piko valandomis keleiviams nereikėtų laukti autobuso ilgiau nei 15 minučių.

Atlikus gyventojų apklausą paaiškėjo, kad daugiausia rūpesčių gyventojams kelia viešojo transporto parko modernizavimas, maršrutų koregavimas, kelionių dažnumo didinimas. Šiuo metu piko valandomis kai kuriose atokesnėse miesto vietose autobusai važiuoja kas 20-75 minutes.

Į rinką atėjus naujiems vežėjams ir pasikeitus maršrutų tvarkaraščiams, autobusai piko valandomis važiuos kas 15 min.

Šiuo metu viešojo transporto paslaugas teikia trys tiekėjai – UAB „Vilniaus viešasis transportas“, UAB „Transrevis“ ir UAB „Kautra“. Ateityje miestas beveik pusę naujų paslaugų planuoja teikti per konkursų būdu parinktus privačius vežėjus.

„Rinkos liberalizavimas viešąjį transportą pakels į kitą kokybės lygį. Didesnė konkurencija tarp vežėjų, atnaujintas autobusų parkas ir maršrutų pakeitimai užtikrins viešojo transporto prieinamumą ne tik centrinėje miesto dalyje, bet ir atokesniuose bei naujuose rajonuose. Tuo pačiu tai sumažins žalingą transporto sektoriaus poveikį aplinkai, nes privatūs vežėjai keleivius veš elektriniais autobusais“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Busworld.org

Linos Jakubauskienės nuotrauka