Tęsdama Lietuvai svarbios infrastruktūros modernizavimo darbus, tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ užbaigė valstybinės reikšmės projektą – kelio nuo Molėtų iki Pabradės kapitalinį remontą. Kelyje Jonava–Rukla rekonstruotas viadukas, kuris yra strategiškai svarbus – Rukloje dislokuoti kariniai šalies bei NATO daliniai. Bendrovė taip pat pasirūpino ir gyventojų poreikiais – sutvarkytos viešojo transporto stotelės, kelio atkarpoje įrengti pėsčiųjų bei dviračių takai. Bendra projekto vertė siekia 2,1 mln. eurų, projektą iniciavo ir darbus užsakė už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“.
Sutvarkytas virš geležinkelio esantis viadukas, pačioje kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys pradžioje. Viadukas yra reikšmingas strategine prasme – objektas įrengtas kelyje iš Jonavos į Ruklą, kurioje dislokuoti šalies bei NATO kariniai daliniai. Po kelio rekonstrukcijos akivaizdžiai pagerintas sunkiasvorio transporto judėjimas viaduku, nes iki šiol jis buvo ribojamas. Šios kelio atkarpos intensyvumas – apie 5 tūkstančiai transporto priemonių per parą.
Vykdant kapitalinius viaduko remonto darbus, pakeista asfalto danga, ant atramų įrengta vieno tarpatramio gelžbetonio perdanga, sutvarkytos prieigos. Be to remontuojant kelią nutiestas beveik 5 km ilgio ir 2,5 m pločio pėsčiųjų bei dviračių takas, vedantis nuo Jonavos iki pat Ruklos miestelio. Jis buvo suprojektuotas dešinėje kelio pusėje, padengtas asfaltu ir nuo važiuojamosios dalies atskirtas metaliniais atitvarais bei skiriamąja juosta. Šioje atkarpoje „YIT Lietuva“ taip pat suremontavo šešias autobusų sustojimo stoteles, įrengė nuovažas, dvi sankryžas.
„Atlikta rekonstrukcija yra svarbi šalies kelių infrastruktūros plėtrai ir modernizavimui. Nutiesę naująjį pėsčiųjų ir dviračių taką, prisidėjome prie regiono tikslo kurti saugią bei tvarią aplinką gyventojams, užtikrinti patogesnį susisiekimą, suteikti galimybes rinktis gamtai draugišką transportą, didinti krašto turistinį patrauklumą. Tačiau šie darbai reikšmingi ir šalies gynybai būtinos infrastruktūros gerinimui. Šiuo metu valstybė siekia gerinti NATO priešakinių pajėgų bataliono tarnybos sąlygas Lietuvoje bei jo logistinius poreikius. O tam turime modernizuoti kelius, pritaikytus būtent sunkiojo transporto judėjimui“, – teigia bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.
Kapitalinio viaduko remonto ir pėsčiųjų bei dviračių tako įrengimo darbus „YIT Lietuva“ baigė praėjusių metų pabaigoje. Techniniu projektu rūpinosi bendrovė „TEC Infrastructure“.
Šiuo metu „YIT Lietuva“ taip pat atlieka magistralinio kelio A1 atkarpos remontą, toliau tęsia 22 kilometrų sostinės gatvių rekonstrukcijos darbus. Kuršių nerijoje „YIT Lietuva“ rekonstruoja kelią ir įrenginėja dviračių taką. Iš viso paskutiniuose Smiltynė-Nida dviračių ir pėsčiųjų tako rekonstrukcijos etapuose bus suremontuota 15,6 km pagrindinė atkarpa ir 5,7 km iš Preilos ir Pervalkos vedančių takų. Taip pat įmonė remontą vykdo net 7 kelių ruožuose Vakarų Lietuvoje – tvarko atkarpą kelyje Pirčiupiai-Jašiūnai, atlieka kapitalinį remontą bei įrenginėja pėsčiųjų ir dviračių taką kelyje Šiauliai-Palanga, ruože nuo 137,09 iki 141,79 km. Taip pat 5 km atkarpoje kelyje Kaunas-Jurbarkas-Klaipėda (222-227 km). Šiame kelyje bendrovė remontuoja ir atkarpą nuo 191,68 iki 195,4 km.
Šiais metais už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūra atsakinga akcinė bendrovė „Via Lietuva“ jau suplanavo ir pasirašė infrastruktūros atnaujinimo darbų atlikimo sutartis šalia visų didžiausių šalies karinių poligonų. Kariniai poligonai – vieni svarbiausių strateginių karinių objektų Lietuvoje. Tam, jog visi suplanuoti darbai būtų įgyvendinti maksimaliai kokybiškai, kiekvienam šalies nacionaliniam saugumui svarbaus infrastruktūros projekto įgyvendinimui „Via Lietuva“ skiria individualų dėmesį.
Pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka