Tvaresnės padangos: „Continental“ didina atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų dalį

23 birželio 03:26 2025 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

„Continental“ padangų gamyboje naudoja vis daugiau atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų. Nors jau 2024 metais jų dalis padangose vidutiniškai sudarė 26 proc., gamintojas tikisi, kad šiemet šis skaičius dar padidės nuo dviejų iki trijų procentų. Šis augimas susijęs su sintetinio kaučiuko, gaunamo iš perdirbtos alyvos, taip pat iš perdirbto plastiko pagaminto poliesterio, perdirbto plieno ir novatoriškų užpildų, tokių kaip silikos iš ryžių lukštų pelenų, naudojimu. O iki 2030 metų „Continental“ siekia padidinti atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų dalį padangose iki daugiau nei 40 proc., išlaikant tas pačias aukštas saugumo ir našumo savybes.

„Nuolatos didiname atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų dalį savo žaliavų asortimente, o per penkerius metus gamybai ketiname naudoti daugiau kaip 40 procentų, – sako Jorge Almeida, „Continental Tires“ Tvarumo padalinio vadovas. – Siekdami tvaraus mobilumo, nuolatos ieškome dar ekologiškesnių medžiagų ir po nuodugnių bandymų jas kuo greičiau pritaikome gamyboje.“

Atsakingai išgaunamas natūralus kaučiukas, perdirbtas plienas ir plastikiniai buteliai

Svarbiausias padangų komponentas yra natūralus kaučiukas, tradiciškai išgaunamas iš kaučiukmedžių. „Continental“ tai yra tvari gamybos medžiaga, jei ji auginama ir išgaunama aplinkai nekenksmingu ir atsakingu būdu. Siekiant to, padangų gamintojas taiko holistinį požiūrį, apimantį novatoriškas technologijas, skaitmeninimą, tvarų kaučiuko auginimą ir sistemingą rizikos valdymą. Padangų gamyboje taip pat naudojami iš įvairių rūšių poliesterio pagaminti tekstilės audiniai, taip siekiant didinti padangų atsparumą ir ilgaamžiškumą. Labai svarbu, kad šie audiniai išsaugotų savybes esant didelėms apkrovoms ir aukštai temperatūrai, taip užtikrinant saugumą važiuojant dideliu greičiu. Tam „Continental“ naudoja perdirbtą plastiką, gautą naudojant specialią „ContiRe.Tex“ technologiją, kurios metu perdirbti plastikiniai buteliai apdorojami be papildomų cheminių procesų. Ši novatoriška medžiaga „Continental“ padangų gamyboje naudojama jau nuo 2022 m. ir pasižymi dideliu stabilumu, o dėl savo atsparumo įtrūkimams, tvirtumo ir terminio stabilumo ji ypač tinkama padangų gamybai.

„Continental“ taip pat nuolatos didina tvaresnių alternatyvių medžiagų įprastam plienui ir silikai kiekį. Padangų gamintojas vis dažniau naudoja perdirbtą plieną iš metalo laužo padangų apvadams ir karkasų sutvirtinimams. O silika, kuri užtikrina sukibimą, mažą riedėjimo pasipriešinimą ir didelę ridą, dabar gaminama ne tik iš kvarcinio smėlio, bet ir iš ryžių lukštų pelenų, kurie yra ryžių gamybos šalutinis produktas ir nėra tinkami naudoti maisto produktams ar gyvūnų pašarams. Taip pat nuo 2019 m. „Continental“ vietoj įprastai tekstilės komponentų ir gumos mišinių sujungimui reikalingų formaldehido ir rezorcinolio, taiko ekologišką metodą su novatoriška ir ekologiška „Cokoon“ tekstile. Vulkanizacijos metu neapdorota medžiaga yra paverčiama lanksčia ir elastinga guma, o siekiant išvengti, kad proceso metu deguonis ir šiluma nepakeistų padangų savybių, jų mišiniuose reikalingi tam tikri priedai. Tam „Continental“ taip pat diegia vis tvaresnius sprendimus, panaudojant atsinaujinančias žaliavas arba perdirbtas medžiagas.

„Continental” informacija ir nuotrauka