Šiųmetėje „Busworld Europe“ parodoje naujienų būta kaip niekad gausu. Nestigo jų ir švedų „Volvo“ gamintojų stende. Čia buvo galima apžiūrėti tiek miesto, tiek tarpmiesčio autobusus.
Daugiausia lankytojų dėmesio sulaukė sudvejinto „Volvo 7900 Hybrid“ premjera. Susipažinti su standartinio – 12 metrų – ilgio švedų hibridais turėjo progos ir Lietuvos didmiesčių gyventojai. Švedai „Volvo 7700 Hybrid“ buvo atvežę į Lietuvą rengdamiesi dalyvauti konkurse „Kompleksinė viešojo transporto plėtra“. Tačiau konkursą pateikti Panevėžio autobusų parkui hibridinius autobusus laimėjo kitas konkurso dalyvis – Lenkijos bendrovė „Solaris Bus and Coach“.
Švediškuose hibriduose naudojama vadinamoji paralelinė hibridinė sistema: nedidelio galingumo dyzelinis variklis dirba drauge su elektromotoru. Esant nedideliam greičiui, taip pat autobusui įsibėgėjant, „Volvo 7900 Hybrid“ naudoja elektros energiją, tuo pačiu neišmesdamas į atmosferą kenksmingų dalelių. Dyzelinis variklis įsijungia tik važiuojant ilgesnį laiką.
Pasak švedų gamintojų, ekologiškų autobusų paklausa pastaruoju metu gerokai padidėjusi. Ne vieno užsakymo sulaukta ir naujajam „Volvo 7900 Hybrid“. Pasaulyje jau važinėja daugiau nei 800 hibridinių „Volvo“ autobusų. Šiuo metu švedų gamintojai – didžiausi hibridinių autobusų tiekėjai Europoje.
18 metrų ilgio „Volvo 7900 Hybrid“ salone telpa 154 keleiviai. Transporto priemonė sunaudoja maždaug 30 proc. mažiau degalų nei jo dyzelinis „brolis“. Pasak gamintojų, važiuojant elektriniu režimu, anglies dioksido ir oro taršos emisija prilygsta nuliui. Aplinka mažiau teršiama ir važiuojant dyzeliniu režimu, kadangi autobuse montuojamas naujas Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis variklis.
Be naujojo „Volvo 7900 Hybrid”, parodoje buvo galima apžiūrėti ir atnaujintus „Volvo 9700” bei „Volvo 9900”. Esminė autobusų naujovė – Euro 6 varikliai, garantuojantys taupesnį važiavimą bei mažesnį į aplinką išmetamų kenksmingų dalelių kiekį.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.