„Mercedes-Benz“ premjeros „Busworld Europe 2013“

07 lapkričio 04:59 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

„Daimler Buses“, kuriai priklauso tokios puikiai žinomos autobusų markės kaip „Setra“ ir „Mercedes-Benz“, šiemet į Kortrijką atvežė gausybę naujovių. Tai, be abejo, susiję su perėjimu prie Euro 6 ekologinių standartų.

Apie esmines „Setra“ gamintojų naujoves jau rašėme savo puslapyje. Šįkart pristatysime dar vienos puikiai žinomos markės –

„Mercedes-Benz“ – premjeras „Busworld Europe“ parodoje. Vokiečių gamintojai šįkart pristatė penkis atnaujintus autobusus.

Visose „Daimler Buses“ transporto priemonėse montuojami Euro 6 ekologinius standartus atitinkantys „Mercedes-Benz“ varikliai. Šiems reikalavimams įgyvendinti pasitelkta „BlueTec 6“ technologija. Mažiau azoto dioksido, mažiau kietųjų dalelių, mažesnės kuro sąnaudos – tai esminės „BlueTec” savybės. Patobulintas variklis, papildoma medžiaga „AdBlue”, SCR katalizatorius ir sistemos diagnozė – tai keturi komponentai, padedantys pasiekti geriausių rezultatų. „BlueTec” esmė – patobulintas variklis, kur didesnis maksimalus slėgis pagerina degimą, taip sumažindamas kuro sąnaudas ir kietųjų dalelių kiekį. Kai išmetamosios dujos išeina iš variklio, įpurškiamas „AdBlue”, kuris SCR katalizatoriuje nuodingą azoto oksidą paverčia nežalingomis medžiagomis: azotu ir vandeniu. Proceso vyksmą seka sistemos diagnostika.Pasak gamintojų, tokios sistemos dėka autobusai tapo ne tik ekologiškesni, bet ir ekonomiškesni.

Parodos lankytojai turėjo progos apžiūrėti ne tik atnaujintus turistinius lainerius bei miesto autobusus, bet ir patobulintą „Mercedes-Benz Sprinter“. Mikroautobusuose ne tik sumontuoti naujus ekologinius standartus atitinkantys varikliai – keitėsi ir jų išorės dizainas. Transporto priemonių kėbulo linijos tapo aštresnės, salone – daugiau komforto elementų.

Patobulintas ir „Mercedes-Benz Citaro LE”. Jo dizainas atnaujintas pagal neseniai pristatytojo naujausios kartos „Citaro“. Be Euro 6 standartų reikalavimus atitinkančio variklio, transporto priemonėje įdiegta daug techninių naujovių, atnaujinta vairuotojo darbo vieta.

Parodoje taip pat buvo galima apžiūrėti funkcionalųjį „Intouro“, kuris sulaukė didelio populiarumo tarp keleivių vežėjų dėl savo taupumo bei talpumo. 12,64 m ilgio dviašiame „Intouro M“ modelyje gali būti net 59 sėdimos vietos.

Vienas iš sėkmingiausių „Mercedes-Benz“ modelių – „Tourismo“. Jis pirmauja tarp Europoje parduodamų tarpmiesčio bei turistinių autobusų. Parodoje pristatytame autobuse – 32 sėdimos vietos. Salone daugybė komforto elementų keleiviams – sėdynės reguliuojamos, jos išdėstytos patogiai. Be to, yra sanitarinis mazgas, virtuvėlė su kriaukle, šaldytuvas.

Patobulinta ir vairuotojo darbo vieta: įrengta palydovinė navigacija, darbą palengvina ties galinėmis durimis sumontuoti veidrodžiai bei vaizdo kamera. Prietaisų skydelyje vairuotojas gali stebėti padangų slėgį, o prireikus pasinaudoti padangų pripūtimo sistema, įmontuota variklio skyriuje. Čia taip pat yra sumontuota ir gaisro gesinimo sistema.

Autobuso ilgis – 10,32 metro. Variklis – 354 AG „Mercedes-Benz OM 936“.

Bene labiausiai lankytojų dėmesį traukė „Mercedes-Benz“ flagmanas – turistinis laineris „Travego“. Dviašio „Travego 15 RHD“ premjera įvyko prieš dvejus metus Kortrijke: tuomet tai buvo pirmasis autobusas, kurio variklis atitinka Euro 6 standartų reikalavimus.

Visuose parodoje pristatytuose autobusuose – gausybė saugumo sistemų. Turistiniuose bei tarpmiesčio autobusuose sumontuotos elektroninės stabdžių sistemos (EBS), elektroninės stabilumo programos (ESP) kartu su stabdžių antiblokavimo sistemomis, ratų prasisukimo sistemos (ASR), elektroninės stabdžių asistavimo sistemos (BA), nuolatinio stabdymo ribotuvai (DBL), galingi ir lengvi vandens retarderiai bei kitos pagalbinės priemonės.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.