Autobusų pagal Klimato kaitos programą – mažiau

08 liepos 04:08 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Lietuva, pardavusi Ispanijai vadinamuosius taršos leidimus, dalį lėšų skyrė ekologiškiems autobusams įsigyti. Už maždaug 90 milijonų litų tikėtasi nupirkti apie šimtą naujų ekologiškų autobusų.

Pageidavimą dalyvauti projekte „Mažai taršių miesto autobusų keitimas atnaujinant autobusų parko transporto priemones“ norą pareiškė dešimt Lietuvos autobusų parkų – Telšių, Raseinių, Ukmergės, Marijampolės, Panevėžio, „Vilniaus viešasis transportas“, „Kauno autobusai“, „Klaipėdos autobusai“, „Elektrėnų komunalinis ūkis“ ir Šiaulių „Busturas“. Kadangi Raseiniuose nėra suspaustų gamtinių dujų infrastruktūros, šio miesto vežėjai iš projekto nusprendė pasitraukti. Jiems skirti autobusai paskirstyti kitų miestų vežėjams.

Paskelbus viešųjų pirkimų konkursą, gautas tik vienas pasiūlymas pateikti autobusus šalies vežėjams – tai jungtinės veiklos sutartį sudariusios įmonės „Transmitto“, IVECO bei „Castrosua“. Jų pasiūlyti autobusai pasirodė šiek tiek brangesni nei buvo numatyta projekte. Taigi transporto priemonių šalies keleivinio transporto įmonėms teks šiek tiek mažiau nei buvo manyta anksčiau. Iš viso tikimasi nupirkti apie 92 naujus autobusus. Įmonėms keleivinio transporto priemonės nekainuos – visos išlaidos bus padengtos iš projekto lėšų.

„Lietuvos Aplinkos apsaugos investicijų fondas yra numatęs preliminarų planą, kiek autobusų skirti kiekvienam iš miestų. Vilnius turėtų gauti 22, Kaunas – 13, Klaipėda – 11, Šiauliai – 8, Panevėžys – 7, Telšiai – 7, Marijampolė – 6, Ukmergė – 5, Elektrėnai – 3 suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus. Be šių, jiems bus paskirstyta po vieną suspaustas gamtines dujas ir elektra varomą autobusą. Tačiau derėtų pabrėžti, jog galutinį sprendimą, kiek autobusų skirti vienam ar kitam miestui, priims Aplinkos ministerija“, – sako viešuosius pirkimus vykdžiusios bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Kiekvienas iš projekte dalyvaujančių autobusų parkų sutartį su Ispanijos autobusų gamintojais pasirašys atskirai. Tai turėtų įvykti jau artimiausiu metu.

Priminsime, jog autobusai Lietuvos keleivinio transporto įmonėms bus gaminami ant IVECO važiuoklės, juose bus sumontuotas itališkas variklis bei kiti vakarietiški agregatai. Kėbulas – ispanų „Castrosue“.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.