Baltarusijoje diskutuojama, kam turėtų priklausyti autobusų stotys

09 birželio 04:17 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Lankantis Baltarusijoje, Lietuvos keleivių vežėjų delegacija turėjo progos apžiūrėti Minsko autobusų stotį „Centralnyj“. Neseniai po restauravimo duris atvėrusi stotis – moderni bei patogi keleiviams.

Centrinė Minsko autobusų stotis atidaryta 1962-aisiais. 2007-ųjų rugpjūtį buvo pradėta rekonstruoti, o darbai baigti 2011-aisiais, rugsėjo 9-ąją. Atidarant autobusų stotį, dalyvavo ir Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka.

Kaip prisimena įmonės „Minsktrans“, kuriai priklauso miesto autobusų stotys, vadovai, iki stoties atidarymo nespėta sulaukti elektroninio tablo su autobusų maršrutais bei grafikais. Teko ieškoti gabaus dailininko, kuris jį… nupieštų. Prezidentas gudrybės nepastebėjo, o vėliau, jau stočiai pradėjus veikti, muliažą pakeitė realiai veikiantis įrenginys.

Autobusų stoties „Centralnyj“ kompleksą sudaro penki lygiai: požeminis, kur įsikūrė techninės patalpos bei bagažo saugojimo kameros, dalį pirmojo aukšto užėmė stoties patalpos: salė, tarptautinių bilietų kasos, kitos keleiviams bei stoties darbuotojams skirtos patalpos. Likusią pirmojo aukšto dalį ir tris viršutinius aukštus užėmė prekybos kompleksas, barai, kavinės, restoranai. Čia taip pat įrengtas penkių lygių parkingas, kur telpa 500 automobilių.

Baltarusijos transportininkų sąjungos, pakvietusios į Minską keleivių vežėjus iš Lietuvos, manymu, autobusų stotys turėtų egzistuoti kaip atskiras ūkinis vienetas, o ne priklausyti keleivių vežėjams. Tuomet nekiltų problemų dėl nesąžiningos konkurencijos, kuomet, parduodant bilietus keleiviams, teikiamas prioritetas savos įmonės autobusų maršrutams. Tačiau, Lietuvos keleivinio transporto įmonių vadovų teigimu, stotims išsilaikyti iš savo teikiamų paslaugų yra sudėtinga. Todėl natūralu, kad jos priklauso vežėjams, kurie jomis rūpinasi.

Įvažiavimas į Minsko autobusų stotį „Centralnyj” vežėjams kainuoja septynis dolerius. Kadangi susigaudyti gausybėje Baltarusijos rublių nulių labai sudėtinga, paprasčiau įkainius nurodyti doleriais. Nors ir pastarųjų kursas dėl infliacijos nuolat keičiasi. Pasak baltarusių, atlyginimai su infliacija galinėtis dažnokai nespėja.

Kasdien iš autobusų stoties „Centralnyj“ autobusai išvyksta į 33 priemiesčio, 114 tarpmiesčio ir 20-čia tarptautinių maršrutų. Bilietus galima įsigyti į Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją, Vokietiją, Čekiją, Rusiją, Italiją, Prancūziją, Ukrainą.

Be to, stotyje prasideda maršrutas po Baltarusijos sostinę „Minskas – Baltarusijos Respublikos sostinė“. Minsko vaizdais padabintu autobusu turistai vežiojami tris valandas. Per tą laiką susipažįstama tiek su Minsko senamiesčiu, tiek ir su naujausiomis statybomis, sporto kompleksais. Baltarusijos transportininkų sąjunga tokią kelionę padovanojo ir vežėjams iš Lietuvos. Gaila, tądien stipriai lijo, todėl susipažinti su Minsku teko daugiausia pro autobuso langus.

Kol kas Baltarusijoje nėra siuntų gabenimo verslo autobusais, bagažas negali keliauti be keleivio. Baltarusijos transportininkų sąjungos vadovų manymu, toks verslas yra pelningas, todėl siekiama, kad jis būtų įteisintas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.