„Busworld Europe 2011” – „Volvo 7900” debiutas

09 lapkričio 05:14 2011 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Greta kitų naujovių, kurias gausiai pateikė įvairių kraštų autobusų gamintojai, visai naują transporto priemonę pateikė ir „Volvo Bus“ – žemagrindį hibridinį 7900, pakeitusį mums jau pažįstamą 7700-ąjį, praėjusį rudenį važinėjusį penkių didžiųjųLLietuvos miestų gatvėmis.

„Volvo Bus“ siūlo du 7900-ojo modelius: dvylikos ir aštuoniolikos metrų. Transporto priemonės išorė beveik nesiskiria nuo „Volvo 8900“, debiutavuisio maždaug prieš metus. Autobuso dizainas būdingai švedams – jis „švarus“, neperkrautas nereikalingais elementais ar žvilgančiomis detalėmis.

Naujajame autobuso karkasui gaminti naudojama daug aliuminio, iš šio metalo pagamintas palengvintas transporto priemonės stogas. Svoriui mažinti pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiria kone visi autobusų gamintojai – lengvesni autobusai degalų sunaudoja gerokai mažiau. Štai ir 7900-asis, lyginant su 7700-uoju „broliu, yra net 550 kilogramų lengvesnis. Sumažinti svorį padeda ir iš stiklo pluošto pagaminti autobuso šonai. Šių pakeitimų dėka autobusas tapo talpesnis – juo gali važiuoti daugiau keleivių.

Taupyti padeda ir transporto priemonėje įdiegta hibridinė sistema. Gamintojų teigimu, hibridinis autobusas yra 37 proc. ekonomiškesnis nei dyzelinis 7900-aisis, ir 35 proc. – nei ankstesnis hibridinis 7700-asis.

„Volvo 7900“ sumontuotas dyzelinis variklis D9B, kuris gali būti 260, 310 ar 360 AG. Varikliai atitinka Euro 5 reikalavimus, tačiau švedai gali pateikti ir EEV atitinkantį variklį – su papildomu suodžių filtru. Hibridinė autobuso versija gaminama su 5,0 litro dyzeliniu varikliu, elektros motoru ir automatine pararų dėže „Volvo I-Shift“.

Autobuse taip pat gali būti montuojamas suspaustas gamtines dujas naudojantis 300 AG G9B varikli, tuomet jame montuojama ZF arba „Voith“ pavarų dėžė.

Pasak švedų gamintojų, hibridiniai autobusai – gana populiarūs tarp klientų. Jau parduota apie 300 tokių transporto priemonių. Jie važinėja ne tik Europos, bet ir Meksikos, Kinijos, Izraelio keliais.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.