„Busworld Europe 2013“ – elektrinis „eBus“

30 spalio 05:34 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Kaip besvarstytume, tačiau kinai yra elektrinių transporto priemonių gamybos lyderiai pasaulyje. Jų gaminamos baterijos – kol kas tobuliausios, jos montuojamos didžiojoje dalyje pasaulyje gaminamų elektrinių automobilių.

Kinai turi ir didžiausią pasaulyje elektrinių transporto priemonių parką – Šenzeno mieste važinėja tiek elektriniai autobusai, tiek ir kiti

automobiliai.

Į Europos rinką Kinijos gamintojai įžengė palyginti neseniai. Pirmasis kiniškas autobusas didžiausioje ir prestižiškiausioje „Busworld Europe” parodoje buvo pristatytas 2005-aisiais. Vienišas ir ne itin išvaizdus jis tuomet nepritraukė daugiau parodos lankytojų dėmesio. Tačiau jau po dvejų metų kinų „King Long” gamintojų stendas buvo kur kas gausesnis. Kasmet daugėjo ir kinų gamintojų, pristatančių parodoje savo naujausius autobusus.

Pirmąjį kinišką elektrinį autobusą buvo galima apžiūrėti „Busworld Europe 2011“ parodoje. Jį pateikė skambiai BYD („Build Your Dreams“) pavadinta kompanija, beje, palaikoma garsiojo JAV investuotojo Woreno Baffeto.

Nepraleido kinai ir šiųmetės parodos – šiek tiek patobulintą „eBus-12“ vėl buvo galima apžiūrėti vienoje iš ekspozicijų centro salių. Šįkart autobuso šoną puošė krentančios snaigės, keistokas sniego žmogus bei užrašas: „BYD autobusai parengti Skandinavijos keliams“. Veikiausiai tokiu būdu Kinijos gamintojai norėjo pademonstruoti, kad jų autobusai tinkami važinėti ir šiaurės kraštuose.

Apie savo bendravardį „eBus“ jau ne sykį rašėme eBus.lt puslapiuose. Priminsime, jog autobuse sumontuotas BYD variklis bei ličio geležies fosfato baterijos. Pasak gamintojų, jos – ilgaamžės, saugios bei ekologiškos.

Vieną kartą įkrautas autobusas gali nuvažiuoti daugiau nei 250 kilometrų. Nuvažiuoti 100 kilometrų „eBus“ sunaudoja 150 kW energijos. Iš naujo įkrauti jį 50 proc. užtrunka ne ilgiau nei pusvalandį. Ant „eBUS-12“ stogo taip pat montuojamos saulės baterijos, saulės energiją paverčiančios elektros energija, kuri saugoma ličio geležies fosfato baterijose.

Per „Busworld Europe 2013“ atidarymą BYD gamintojai atvirai pareiškė, jog ketina užkariauti Europos autobusų rinką. Kinai žada statyti gamyklą Europoje. Tačiau tam, kad autobusų gamyba apsimokėtų, BYD turėtų turėti apie šimtą užsakovų pirkti elektrinius „eBus“.

Kinų pagaminti elektriniai autobusai jau išbandyti Paryžiuje, Bremene, Bonoje, Madride, Barselonoje, Zalcburge, Varšuvoje, Amsterdame, Briuselyje, Budapešte ir Londone. Su kai kuriais Europos miestais kompanija jau sudarė sutartis pateikti „eBus“.

2010-aisiais kinų BYD sudarė sutartį su „Daimler“ dėl bendradarbiavimo kuriant elektros baterijas. Į bendros BYD ir „Daimler“ gamyklos „Shenzhen BYD Daimler New Energy Technology Co“ (BDNT) plėtrą ketinama investuoti 69 mln. dolerių.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.