Į Lietuvoje vykstančius autobusų pirkimo konkursus Kinijos autobusų gamintojai kol kas nesiveržia. Tačiau tiek Europoje, tiek pasaulyje šie autobusai vis labiau populiarėja. Ir šiųmetėje „Busworld“ parodoje stebino kinietiškų autobusų gausa.
Pirmą sykį kinietiškas autobusas parodoje pristatytas bene 2005-aisiais. Tuomet jis gerokai skyrėsi nuo europietiškų – tiek dizainu, tiek techninėmis savybėmis.
Dabar kinietiški autobusai gerokai patobulėję. Pakeitę dizainą, naudodami daug vakarietiškų detalių, kiniečiai sparčiai veržiasi į Europos ir pasaulio rinkas. Jų autobusai traukia potencialius klientus mažesnėmis kainomis. Tai, kad kinietiški autobusai tėra pigus šlamštas, taip pat jau nėra tiesa. Štai elektriniai BYD laikomi vienais iš geriausių elektrinių autobusų pasaulyje, jie važinėja tiek Europoje, tiek JAV.
Parodoje galėjai apžiūrėti „King Long”, „Golden Dragon”, „Higer”, „Yutong”, „Ankai”, CRRC, BYD autobusus. Be to, parodoje būta nemažai kinietiškų agregatų bei detalių tiekėjų.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos