„City smile“ – šypsenėlė iš Lenkijos

08 lapkričio 05:10 2011 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Viename iš „Busworld Europe“ parodos stendų žvilgsnį patraukė šiek tiek neįprastos išorės, iki šiol nežinomų gamintojų autobusas smagiai nuteikiančiu „City smile“ vardu.

Sutikime: šiuo metu pakliūti į perpildytą ir beveik pasidalintą Europos autobusų rinką nėra taip paprasta. Užtat lenkų „AMZ-Kutno“ sprendimas pradėti gaminti visai naują autobusą stebino drąsa.

Iki šiol vertęsi krovininių mikroautobusų perdarymu į policijos, greitosios pagalbos automobilius, lenkai drąsiai ėmėsi kurti originalią keleivinio transporto priemonę. Pasak gamyklos atstovų, nuo idėjos gimimo iki autobuso pasirodymo rinkoje praėjo lygiai metai. Visai naują autobusą sukūrė lenkų „AMZ Kutno Sp. zoo“ inžinieriai. „City Smile CS 12 LF“ dizainą sumanė Poznanės reklaminė agentūra „Soul & Mind”. Gamykloje dirba žmonės, patirties įgiję „Jelcz“, „Solbus“ gamyklose.

Naujojo autobuso ilgis – 12 metrų, jame telpa 31 sėdima vieta. Transporto priemonės svoris – 10,5 tonos. Pasak lenkų gamintojų, svorį pavyko sumažinti visoms detalėms bei agregatams gaminti parinkus kiek įmanoma lengvesnes medžiagas, todėl autobusas ekonomiškesnis: 100 kilometrų „City smile“ sunaudoja 22 litrus, mieste – apie 30 litrų dyzelino.

Autobuso variklis – 300 AG „Cummins ISB EEV” (1100 N/m esant 1100-1900 aps./min.). pavarų dėžė – „Voith 854.5“, automatinė. Be to, autobuse montuojamos ZF ašys, EBS, ECAS sistemos. Klientas gali užsisakyti ir autobusus su DAF varikliu ar ZF pavarų dėže.

Autobuso karkasas gaminamas iš nerūdijančio plieno. „City smile“ taip pat sumontuotas kondicionierius, vaizdo sistema, kameros, keleivių skaičiavimo sistema, kur fiksuojamas kiekvieno žmogaus judėjimas išėjimo link.

Šildymo sistema „City smile“ – nepriklausoma nuo variklio. Naujiena – grindys, nepadengtos linoleumu. Lenkų teigimu, grindų fanerą jie dažo specialiais, vandeniui atspariais dažais; tai padeda taupyti laiką ir pinigus.

Vairuotojo darbo vieta atskirta nuo salono, joje galima sumontuoti atskirą kondicionierių.

Paklausti, ką išskirtinio gali pasiūlyti šiuolaikinei autobusų rinkai, lenkai atsako: gerą kainą, kokybę, tiekimo greitį. Kol neturima pakankamai patirties dalyvauti miestuose skelbiamuose konkursuose, „AMZ-Kutno“ žada ieškoti privačių klientų.

Šiuo metu projektuojami autobusai su suspaustas gamtines dujas naudojančiais varikliais, ateityje lenkai žada pristatyti ir elektrinius autobususi.

Pasak lenkų gamintojų, jie jau turi užsakymų pateikti autobusus Kutno ir Šlionsko miestams. Dar du autobusus ketinama rezervuoti bandymams įvairiuose miestuose.

„AMZ-Kutno“ žada gaminti ir 10 m ilgio „City smile“. Iki 2012-ųjų metų planuojama surinkti apie 30 naujų autobusų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.