Devyniuose Lietuvos miestuose važinės ispaniški autobusai

12 rugpjūčio 04:31 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Remiantis Klimato kaitos specialiąja programa „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“, devyni šalies miestai sulauks ispaniškų autobusų.

Miestuose važinės „Castrosua City Versus CNG“ ir „Castrosua Tempus Hybrid“transporto priemonės. Autobusai bus sumontuoti Ispanijoje, Santiago de Compostela mieste, „Carocera Castrosua, S. A” gamykloje.

Visi paramos gavėjai – bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“, „Kauno autobusai“, „Busturas“, Klaipėdos, Panevėžio, Marijampolės, Telšių, Ukmergės ir Elektrėnų autobusų parkai – gaus beveik vienodai sukomplektuotas transporto priemones. Vežėjai galės pasirinkti autobusų spalvą, gobeleno atspalvius ir kitas smulkmenas.

Autobusai „City Versus CNG“ bus montuojami ant IVECO važiuoklės, juose bus itališkas suspaustas gamtines dujas naudojantis ir Euro 5 reikalavimus atitinkantis variklis. Pavarų dėžė – automatinė „Voith Diwa5“, keturių pavarų, su integruotu hidrodinaminiu stabdžių lėtintuvu. Stabdžiai – diskiniai, įrengtos ABS ir ASR sistemos.

Autobusai bus trejų durų, atsidarančių į vidų. Bus įrengta apsauga nuo keleivių prispaudimo, mechaniškai darinėjama rampa neįgaliojo ar vaiko vežimėliui ties antrosiomis durimis.

Autobusų ilgis – 12 000 mm, plotis – 2550 mm, aukštis – 3370 mm. Vienu metu autobuse galės važiuoti 87 keleiviai, juose – 26 sėdimos vietos. „Castrosua City Versus CNG“ važiuos naudodami suspaustas gamtines dujas (SGD).

Remiantis Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo sąmatą detalizuojančiame planu, visi pareiškėjai privalės gauti bent po vieną hibridinį – suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra – varomą autobusą. Tai bus „Castrosua Tempus Hybrid Bus“.

Šių transporto priemonių ilgis – 11 335 mm, plotis – 2 400 mm, aukštis – 3 300 mm. Autobusu galės važiuoti 84 keleiviai, salone – 18 sėdimų vietų. Autobusai bus trejų durų, ties vidurinėmis – rampa neįgaliojo vežimėliui įvažuioti.

Autobuse bus sumontuotas variklis, pritaikytas naudoti SGD. Didžiausia elektros variklio galia – 140 kW ir maksimalus sukimo momentas 800 Nm. Hibridinės pavaros valdymas užtikrins galimybę vairuotojui mechaniniu arba automatiniu būdu pasirinkti elektrinės traukos režimą.

Elektros energijai generuoti autobuse sumontuotas vidaus degimo variklis, sukonstruotas ir pritaikytas naudoti CNG. Didžiausia vidaus degimo variklio galia – 100 kW, jo maksimalus sukimo momentas – 350 Nm.

Hibridinė pavara – nuoseklios technologijos, dirba dviem režimais: autobusas varomas vidaus degimo ir elektros varikliais ar varomas vien tik elektros varikliu. Hibridinė pavara stabdymo metu gautą energiją paverčia į elektros energiją ir kaupia ją energijos kaupiklyje. Elektros generatoriaus galingumas – 85 kW, maksimalus sukimo momentas – 450 Nm.

Gamintojų teigimu, toks autobusas bus 20 proc. taupesnis už analogišką CNG varomą autobusą.

Visuose autobusuose bus keleivių skaičiavimo įranga, vaizdo kameros, kondicionierius vairuotojo darbo vietoje.

Sutartyje, kurią pasirašys kiekviena keleivinio transporto įmonė su ispanais atskirai, numatyta ir techninė autobusų priežiūra, detalių tiekimas ir pan.

Kaip devyniems miestams seksis pasirašyti sutartis su ispanais, skaitykite šiek tiek vėliau www.eBus.lt.

Lina Jakubauskienė

Autorės ir gamintojų nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.