Keleivių vežėjai vis dažniau naudoja elektrinius autobusus, tačiau vežantys tarpmiesčio maršrutais jų vis dar vengia. Tačiau pastaruoju metu situacija pradeda keistis.
„FlixBus“ kartu su partneriu „MTRWestern“ ir „James River Transportation“ neseniai išbandė elektrinius autobusus tarpmiesčio maršrutuose. „Mes tarsi peržengėme slenkstį“, – sakė Thom Peebles, „ABC Companies“, „Van Hool“ autobusų atstovo Šiaurės Amerikoje rinkodaros viceprezidentas.
Jis paaiškino, kad nors kai kurioms operacijoms reikalingi autobusai, galintys nuvažiuoti šimtus ar tūkstančius mylių, JAV yra daug maršrutų, kurie yra 250 mylių atstumu nuo esamos elektrinių autobusų įkrovimo infrastruktūros. Du „Van Hool“ elektriniai autobusai šiuo metu keliauja po JAV ir Kanadą: vienas – dviaukštis ir kitas – galintis vežti 52 keleivius.
Kelioms liepos mėn. dienoms „FlixBus“ ir „MTRWestern“ perdavė „Van Hool“ dviaukštį autobusą vežti keleivius tarp Sietlo ir Vankuverio (Kanada). „Žmonėms tai patinka. Vairuotojams tai patinka“, – sakė „FlixBus Inc.“ prezidentas ir vyriausiasis veiklos vadovas Pierre’as Gourdainas. Jis sakė, kad elektrinis autobusas važiavo tyliau ir sklandžiau nei dyzelinu varomi analogai.
Vis dėlto elektrinis autobusas gali kainuoti dvigubai daugiau nei dyzelinis, sakė P. Gourdainas, todėl vežti keleivius vien elektriniais kol kas neapsimoka.
Kitaip nei miesto atubosus, kuriuos galima įkrauti per naktį autobusų parke, tarpmiestinius autobusus gali tekti įkrauti kelyje. Įvažiuoti į viešą įkrovimo stotelę, kur autobusas galėtų užblokuoti keturias stovėjimo vietas, nėra praktiška, pridūrė P. Gourdainas.
T. Peebles teigė, kad tai vienas iš pagrindinių iššūkių ne tik tarpmiestiniams autobusams, bet ir komerciniams sunkvežimiams – pernelyg didelės išlaidos infrastruktūrai diegti. Nepaisant to, privataus sektoriaus autobusų operatoriai jau pradeda bandyti elektrinius autobusus – esama užsakovų, kurie teikia pirmenybę tvarumui.
eBus.lt
Organizatorių nuotrauka