Po 47-erių metų pertraukos į Čekijos sostinę Prahą grįžta troleibusai. Šiuo metu troleibusai veža keleivius 58-uoju maršrutu, kurio ilgis – penki kilometrai.
Prahoje troleibusai vežė keleivius 36 metus (nuo 1936 m. Iki 1972 m.). 1972-aisiais troleibusų atsisakyta, kadangi sparčiai plėtojosi tramvajaus ir metro paslaugos.
Šiuolaikinės technologijos suteikia galimybę miestams turėti tokius troleibusus, kurie būtų ne tik ekologiški, bet ir dalį kelio galėtų nuvažiuoti be laidų. Tai paskatino viešojo transporto operatorių DPP (Doprani Podnik hlavino mesta Prahi) išnagrinėti galimybes vėl grįžti prie troleibusų, rašo „Sustanaible Bus“.
2017 m. pradėtas bandomasis projektas buvo skirtas stebėti naujųjų troleibusų eksploatacines savybes, kad būtų galima elektrifikuoti labiausiai apkrautus miesto maršrutus, kur šiuo metu važinėja dyzeliniai autobusai.
Projektuotoje pagal šiuolaikinius kriterijus 58 linijoje yra dvi baterijų įkrovimo sekcijos, be laidų troleibusas gali nuvažiuoti 15 proc. viso maršruto. Nuo 2017 m. Prahoje išbandyta nemažai transporto priemonių: „SOR TMB 12“, paskolinta iš Brno, „Škoda SOR 30 Tr“, „Ekowa Electron 12 T“, „Škoda 27 Tr“.
Eksperimento rezultatai pademonstravo, jog troleibusai – efektyvi transporto priemonė, didelės talpos troleibusus planuojama paleisti 140-uoju maršrutu, jungiančiu Palmovką su Catowice ir Miskowice. Ateityje Prahos vežėjai ketina įsigyti 24 m ilgio troleibusų, kurie vežtų keleivius 119-uoju mašrutu nuo oro uosto iki traukinių stoties.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka