Į „Šiaulių kraštas“ publikuotą straipsnį dėl autobusų pirkimo konkursų atsako ir autobusų tiekėjas

11 vasario 06:28 2020 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Šių metų vasario 6-ąją interneto tinklapyje „Šiaulių kraštas“ pasirodė žurnalistės Jūratės Rauduvienės straipsnis „Busturo“ autobusų pirkimo raizgalynė“. Jame nemažai dėmesio skirta ir įmonei „BTS Vilnius“ bei asmeniškai jos vadovui Jonui Žukui.

 

Pasak J. Žuko, straipsnyje labai daug neatitikimų. „Panašu, kad žurnalistė rašė straipsnį neįsigilinusi į situaciją, nesiremdama faktais – tik kažkokiais anoniminiais skundais. Kliūva ir keistoki, niekur kitur nevartojami terminai, tokie kaip „dėvėti autobusai“. Tarsi transporto priemones kas nors dėvėtų it kokį drabužį“, – sako „BTS vadovas“.

Pasak jo, straipsnyje sąmoningai ar dėl neapdairumo nutylėta, kad pristatytieji autobusai, vadovaujantis žurnalistės kritikuotais sutarties pakeitimais, buvo naujesni nei pageidavo įsigyti bendrovė „Busturas“. „Vietoj 2008-aisiais pagamintų autobusų pristatėme pagamintus 2009 ir 2010 metais. Taigi pirkėjas, pasirašęs pakeitimus, tik laimėjo. Būtų keista, jei perkančioji organizacija būtų nesutikusi su jai naudingais pakeitimais – juk autobusų pirkimo esmė ir yra atnaujinti transporto priemonių parką“, – pabrėžia J. Žukas.

Neteisinga ir J. Rauduvienės pateikta informacija, neva „BTS Vilnius“ dalyvavo abiejuose „Busturo“ skelbiamuose konkursuose naudotiems SGD autobusams įsigyti. „Mūsų bendrovė dalyvavo tik viename konkurse. Antrajame, kur bendrovė „Busturas” pageidavo įsigyti 20 suslėgtas gamtines dujas naudojančių autobusų, nedalyvavome, kadangi nesugebėjome gauti tokio didelio kiekio autobusų su miesto vežėjų pageidaujama įranga“, – kalba „BTS Vilnius“ vadovas.

Jo teigimu, pastaruoju metu Europoje didėja ekologiškų autobusų poreikis, tuo pačiu – ir jų deficitas rinkoje. „Ar tiekėjui pavyks rasti reikiamą kiekį vienodų autobusų, priklauso nuo to, su kurios Europos šalies partneriais jis bendrauja, nuo turimų kontaktų ir autobusų parkų ketinimų juos parduoti. Tai iš dalies – ir sėkmės dalykas. Mums rasti dvidešimties suslėgtas gamtines dujas naudojančių autobusų nepavyko, todėl konkurse nedalyvavome“, – kalba J. Žukas.

Jo teigimu, neteisingas ir žurnalistės pateiktas teiginys, jog „abiem pirkimams pasiūlymus pateikė tik vienas ir tas pats tiekėjas, nors pirkimų objektai iš esmės skiriasi“. „Tai įvertinčiau kaip visuomenės klaidinimą. Šie autobusai praktiškai nesiskiria – skirtinga tik jų pagaminimo data ir kiekis. Bendras juos vienijantis bruožas – ekologiški autobusai, varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis“, – sako „BTS Vilnius“ vadovas.

Pasak jo, visuomenė klaidinama ir teiginiu, jog „Busturas“ glaudžiai bendradarbiauja su verslininko Jono Žuko vadovaujama įmone UAB „BTS Vilnius“. Esą, konkurso sąlygos surašomos taip, kad jame galėtų dalyvauti tik šio verslininko įmonės teikiami autobusai“. J. Žukas teigia, jog per 2018 ir 2019 metus „Busturas“ skelbė 5 viešųjų pirkimų konkursus autobusams įsigyti. Bendrovė „BTS Vilnius“ laimėjo tik vieną iš jų.

„Straipsnyje neatitikimų – pernelyg gausu. Manau, būtų etiška, jei žurnalistė J. Rauduvienė viešai paneigtų jame publikuotus tikrovės neatitinkančius teiginius. Antraip svarstysime galimybę kreiptis į Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą“, – kalba J. Žukas.

Straipsnyje pateiktus tikrovės neatitinkančius teiginius paneigia ir bendrovės „Busturas“ vadovai. Jų raštą bei tinklapyje „Šiaulių kraštas“ publikuotą straipsnį galite rasti čia:

http://ebus.lt/uab-busturas-pateikia-atsakyma-i-ziniasklaidoje-skelbta-informacija/

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka