Lietuvoje ISUZU autobusai puikiai pažįstami – juos sutiksi kone kiekviename šalies mieste ar rajone. Šiųmetėje „Busworld“ parodoje Briuselyje „Isuzu Group“ pristatė du naujus autobusus: „Grand Toro XL“ ir „Citiport 12/Class 2“.
„Grand Toro XL“ – 9,3 metro ilgio ir 2,35 metro pločio, vietoj 37 sėdimų vietų ankstesniame modelyje, šiuo gali važiuoti 41 keleivis.
Naujojoje transporto priemonėje sumontuotas „CUMMINS ISB4.5 E6 E21 0B“ variklis, o maksimalus sukimo momentas siekia 151 kW.
Bagažo talpa padidėjo iki 4,8 m³ (nuo 4,6 m³), joje yra GSR reikalavimus atitinkanti „SafeDriver Assist“ sistema, atnaujinti posūkio žibintai ir dviejų šviesų priekiniai žibintai.
Kartu su „Grand Toro XL“ pristatytas „Citiport 12“ / 2 klasės autobusas, skirtas, miesto ir priemiesčio vežimams.
Parodoje taip pat buvo galima apžiūrėti jau anksčiau matytus „Novo Volt“ ir „NovoCiti Volt“.
Pasak gamintojų, didžioji dalis jų gaminamų autobusų nėra standartiniai – jie surenkami atsižvelgus į konkretaus kliento pageidavimus. Tai yra įmonės sėkmės raktas. ISUZU gamintojai siūlo rinkai tiek dyzelinius, tiek elektrinius autobusus. Pastaruoju metu itin daug dėmesio skiriama ekologijai – visi gamintojų siūlomi miesto autobusai yra varomi elektra.
Pasak ISUZU atstovės Lietuvoje, bendrovės „Saločiai ir partneriai“ direktoriaus Ruslano Andrejevo, pastaruoju metu gamintojai vis daugiau dėmesio skiria transporto priemonių patvarumui, jų apsaugai nuo korozijos. Dabar į kataforezės vonią merkiamas visas kėbulas, anksčiau buvo merkiamos tik detalės. Tai ypač svarbu drėgnesnio, šaltesnio klimato šalims, taip pat – Lietuvai. „Džiaugiamės, kad gamintojai nuolat tobulina visus modelius, jų dizainą, be to, pasiūlo rinkai vis naujų, be to, gali pasiūlyti konkurencingą kainą“, – sakė R. Andrejevas.
ISUZU atstovų teigimu, perėjimas prie elektra varomo tolimojo susisiekimo transporto užtruks, o biokuras gali tapti puikiu sprendimu pereinamuoju laikotarpiu. Pasak gamintojų, vandenilis kaip energijos šaltinis yra brangesnis nei elektra, kyla problemų su jo pildymu bei infrastruktūra.
„Isuzu Bus“ nuolat ieško naujų rinkų. Šiuo metu 30 proc. gaminių eksportuojama į Artimuosius Rytus, Centrinę Aziją ir Šiaurės Afriką. Bendrovė taip pat siekia įsitvirtinti paklausioje Europos rinkoje. Neseniai bendrovė įsigijo kontrolinį Uzbekistano gamintojo „SamAuto“, gaminančio didelius autobusus, sunkvežimius ir pikapus, akcijų paketą.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotraukos